کد خبر: ۷۶۲۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۲ 15 July 2019

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت که اختصاص دادن بخش عمده‌ای از اراضی به بخش ساخت وساز به‌ویژه ویلاسازی، عاملی تهدیدکننده برای این استان به‌ویژه مناطق گردشگرپذیر غرب مازندران است.

به گزارش بلاغ، براساس آمار منابع رسمی از ۲ دهه گذشته تاکنون حدود ۳۵ هزار ویلا به شکل غیرمجاز در غرب مازندران ساخته شد.

حسین حسن‌نژاد در همایش دهیاران غرب مازندران در نوشهر افزود: این استان از مواهب الهی مانند باغ‌های چای، جنگل، روستاهای بکر و سرسبز و نیز دریا برخورداراست و به جای آنکه از این ظرفیت‌ها در حوزه ایجاد درآمد پایدار و‌اشتغال استفاده شود در حوزه ساخت وسازها و ویلاسازی استفاده می‌شود.

وی گفت که رونق اقتصاد گردشگری مازندران زمانی محقق می‌شود تا بتوان از باغ‌های چای، روستاهای سرسبز و بکر، دریا، جنگل و آثار تاریخی در حوزه درآمد و‌اشتغال پایدار استفاده کنیم و با ساخت هتل، متل و ویلاسازی ضمن آنکه بسیاری از فرصت‌های شغلی را از دست خواهیم داد بلکه یک گام برای ضد توسعه این استان برداشته ایم.
حسن نژاد با ابراز نگرانی از توسعه و رشد ناموزون روستاها از دیرباز تاکنون در مازندران افزود: نتیجه چنین وضعیتی آن است که دهیاران به جای آنکه برای ترمیم و نوسازی شبکه‌های عمومی تلاش کنند بلکه سعی کرده‌اند برای ایجاد و توسعه شبکه‌های عمومی جدید برنامه‌ریزی و اقدام کنند.
وی ایجاد فرصت‌های تغییر فرهنگ و مسائل سوء زیست محیطی را از دیگر تبعات و پیامدهای منفی ساخت وسازهای غیرمجاز در منطقه غرب مازندران معرفی کرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار