رئیس صندوق توسعه ملی به موافقت رهبر با برداشت 5 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای مناطق سیل‌زده اشاره کرد و گفت: تأمین این اعتبار با ما بوده اما نحوه تخصیص به عهده سازمان برنامه‌ریزی و بودجه است.
کد خبر: ۷۶۳۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵ 18 July 2019

مرتضی شهیدزاده ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه صندوق توسعه ملی بنا به سیاست‌های مقام معظم رهبری برای توسعه اقتصادی کشور به‌وسیله بخش خصوصی ایجاد شده، اظهار کرد: منابع ما برای طرح‌هایی که تولید صادراتی و اشتغال‌زایی داشته باشند بر اساس ضوابط در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد.

وی به پروژه‌های مورد بازدید قرار گرفته لرستان در سفر به این استان اشاره کرد و افزود: یکی از این پروژه‌ها گلخانهٔ بود که با اعتبار 75 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی احداث شد؛ 25 هکتار این پروژه اجرا و 25 هکتار دیگر نیز اجرا خواهد شد، در مجتمع فجر صفا که زنجیره تولید گوشت قرمز و سفید است 120 میلیارد تومان مشخص‌شده که پس از تأیید وزارت جهاد و بانک عامل تأمین اعتبار خواهیم کرد.

رئیس صندوق توسعه ملی در مورد کارخانه لاستیک‌سازی خرم‌آباد نیز گفت: صندوق منابع را در اختیار شرکت قرار داده، اما وجود مشکلی که بین شرکت و بانک ایجاد شده متأسفانه پروژه را با توقف ایجاد کرده که قرار است هفته آینده این مشکل را حل کنیم.

شهیدزاده ادامه داد: صندوق توسعه ملی 400 میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های صنعتی و کشاورزی تزریق کرده است.

وی اما در ادامه ضمن انتقاد از بی‌توجهی به بخش گردشگری، تصریح کرد: متأسفانه ظرفیت‌های گردشگری لرستان از طریق بخش خصوصی معرفی نشده درحالی‌که صندوق توسعه ملی منابع خوبی را در اختیار سازمان گردشگری قرار داده است.

رئیس صندوق توسعه ملی به ظرفیت قلعه فلک الافلاک نیز اشاره و گفت: طی بازدیدی که از این مکان تاریخی داشتیم منابع خوبی برای استفاده بخش خصوصی تأمین شد زیرا یک پتانسیل مهم است، نکته دیگر توجه به بوم گردی با توجه به فضاهای طبیعی منطقه است.

شهیدزاده تأکید کرد: در منطقه‌ای مانند لرستان که منطقه محروم است نرخ تسهیلات گردشگری را 4 درصد کاهش دادیم همچنین از محل اعتبار اشتغال روستایی که یک ونیم میلیارد دلاراست تسهیلات در بخش گردشگری ارزان‌قیمت بوده اما استان از آن استفاده نکرده است.

وی با اشاره به موافقت رهبر با برداشت 5 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای مناطق سیل‌زده گفت: تأمین این اعتبار با ما است اما نحوه تخصیص به عهده سازمان برنامه‌ریزی و بودجه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار