مدیر کل صدا و سیمای مازندران از پخش نمایش رادیویی «شهدای خان طومان» در صدای مازندران خبر داد.
کد خبر: ۷۶۴۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴ 19 July 2019

هادی ابراهیمی در حاشیه شروع به کار اجرای نمایش رادیویی شهدای خان طومان اظهار کرد: نمایش امروز حاصل زحمات پنج ماهه همکاران ما در رادیوی مازندران است و پروژه نمایشی 16 شهید خان طومان با توجه به مظلومیتی که داشتند، در حال ضبط است.

وی با بیان صحنه های زیبا که در این نمایش وجود دارد، خاطرنشان کرد: این نمایش از مراحل اعزام شهدا تا رزم آوری آنها در خان طومان سوریه روایت می کند.

مدیرکل صدا و سیمای مازندران با اشاره به 40 شهید مدافع حرم مازندران، افزود: از بین شهدای مدافع حرم مازندران، حماسه 16 شهید مازندرانی که در خان طومان حماسه آفریدند و دارای یک برد ملی و بین المللی هستند بر همین اساس، تلاش کردیم بعد از ضبط ارکسترال موسیقیایی شهدای خان طومان در قالب نمایش رادیویی هم این حماسه را بازآفرینی کنیم.

ابراهیمی بازخوانی حماسه شهدای مدافع حرم در برابر جریان تکفیری را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: مفاهیم ارزشها و دفاع مقدس بویژه حماسه شهدای مدافع حرم که در راستای دفاع از حرم اهل بیت (ع) حماسه آفرینی کردند را باید به نسل جوان انتقال دهیم و ما وظیفه داریم این حماسه ها را زنده کنیم که جز به زبان هنر نمی توان این رشادتها را تبیین کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با آغاز نمایش رادیویی شهدای خان طومان، این اثر بصورت تصویری نیز در سیمای مازندران ساخته و پخش شود.

ابراهیمی یادآور شد: تمام تلاش صداوسیمای مازندران این است که این اثر از شبکه های ملی هم پخش شود.

معاون صدای سازمان صداوسیمای مازندران نیز گفت:نمایش رادیویی «شهدای خان طومان» در ایام محرم پخش می شود.

بهرام دارابی به اجرای بخش هایی از زندگی شهدای خان طومان در این نمایش رادیویی، اشاره کرد و گفت: بعد از ایام نوروز کار پژوهشی و تحقیقی از 16 شهید خان طومان شروع شد و با توجه به منابع و اطلاعات در دست، با 6 نویسنده و 100 بازیگر و با حضور عوامل اجرایی ، برنامه نمایش رادیویی آغاز به کار کرد.

دارابی با تاکید براینکه تمام این نمایش رادیویی از خاطرات شهدا است و هیچ تخیلی در این نمایش وجود ندارد، تصریح کرد: از بدو اعزام تا شهادت شهدای خان طومان از قول خانواده و همرزمان به نمایش گذاشته می شود.

وی با یادآوری این مطلب که پیش از این نیز نمایش 30 سردار که بخش هایی از زندگی سرداران شهید مازندران به اجرا در آمده بود و این تجربه را معاونت صدا داشت، افزود: رادیو مازندران در عرصه تولید برنامه های حوزه فرهنگ ایثار و شهادت پیشتاز است و امروز توانسته زندگی شهدای خان طومان را که هرکدام درسی از عزت و افتخار هستند از عزم و رزمشان را در قالب نمایش رادیویی به نمایش بگذارد.

معاون صدای شبکه مازندران با بیان اینکه یکی از ماموریت های سازمان صدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، ابراز امیدواری کرد:بتوانیم در ایام ماه محرم این نمایش ارزشی را پخش کنیم.

گفتنی است؛نمایش رادیویی شهدای خان طومان به نویسندگی خانم اسداللهی و کارگردانی آقای رحمان قدمی در حال ضبط است.
بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار