رئیس دفتر شورای نگهبان شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه برخی ها علت نداشتن مجلس قوی را تنگی قیف تایید صلاحیت این شورا می دانند ، ضمن رد این موضوع گفت : تنها سه عامل مشخص مفاسد اقتصادی، اخلاقی و ایستادگی در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی و حکومت موجب می شود یک کاندیدای مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت شود.
کد خبر: ۷۶۴۶۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴ 21 July 2019

به گزارش تابناک کرمان ‌سید محمد حسینی نسب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی می گویند اگر مجلسی قوی نداریم به خاطر قیف تنگی که هست و شورای نگهبان رد صلاحیت می کند لذا افراد توانمند در مجلس نیستند در حالی که ما دو بار به قانون اساسی رأی دادیم و گفتیم کسانی که می خواهند به مجلس وارد شوند اگر جزو مفاسد اقتصادی یا مفاسد اخلاقی در جامعه نباشند و یا در جاهایی در برابر نظام اسلامی و مقابل حکومت ایستادگی نکرده باشند صلاحیت انتخاب شدن برای نمایندگی در مجلس را دارند.
وی به ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: از ۲۰۰ سال پیش کشورها برای خود قوانینی را نوشتند و قانون اساسی نویسی از قرن ۱۸ به بعد در دنیا مرسوم و در ایران از سال ۱۲۸۰ در زمان مظفرالدین شاه قانون اساسی نوشته شد، تا قبل از آن تصمیماتی که برای مردم ایران گرفته می شد توسط شاه، بزرگان و اندیشمندان جامعه انجام می شد.
حسینی نسب با اشاره به اینکه تبلور بلوغ فکری هر جامعه به آن قوانینی است که کشور وضع می کند تصریح کرد: به فرموده امام خمینی (ره) دستاورد بزرگ جمهوری اسلامی قانون اساسی است لذا قانون اساسی کشورمان در ۵۷ بند نوشته شد و یکسال اجرا شد و بعد دوباره این قانون بررسی شد و برخی قوانینی که با شرع مغایرت داشت و در لوایح جایگاه روحانیون مشهود نبود اصلاح شد و از ۵۷ بند به ۱۴۰ بند اضافه شد.
وی ادامه داد: وقتی علیه ظلم ستمشاهی انقلاب کردیم پیش نویس قانون اساسی به فرمان امام (ره) توسط دکتر حبیبی نخست وزیر وقت نوشته شد و این پیش نویس برخاسته از آن قوانین ۱۲۸۰ بود و متخصصین کار کردند و بعد برای همه پرسی اصلاح شد و مردم ایران در سال ۱۳۵۹ به قانون اساسی جمهوری اسلامی رای دادند و دوباره در سال ۱۳۶۹ به فرموده امام بازنگری در این قانون انجام شد.
حسینی نسب در رابطه با وظیفه شورای نگهبان تصریح کرد: در کشورهای دیگر نام این نهاد شورای فدرال، دادرسی قانون اساسی و غیرهم است، وظیفه شورای نگهبان تفسیر قانون اساسی، نظارت بر روند انتخابات و بررسی قوانین و مصوبات نمایندگان مجلس شورای اسلامی است این شورا قوانینی را که نمایندگان مجلس تصویب می کنند بررسی های لازم مبنی بر اینکه مغایرت با قانون و شرع اسلام نداشته باشند سپس شورای نگهبان دستور لازم الاجرا بودن ان قانون را می دهد.
وی خاطرنشان کرد: شبهه افکنی های بزرگی در آستانه انتخابات پیش می آید، جایگاه ولی فقیه، سپاه پاسداران و جایگاه شورای نگهبان همیشه مورد هجمه دشمن قرار می گیرند لذا این شبهه افکنی ها توسط حقوقدان ها، فقها و علما در کمیسیون ها، پژوهسراها و پایگاه های مستقر در قم بررسی می شود.
حسینی نسب بیان کرد: جایگاه شورای نگهبان صیانت از حقوق ملت و صیانت از قانون اساسی را دارد شرع و قانون را در کنار هم قرار می دهند و بعد تصمیم گیری می کنند در آستانه انتخابات هستیم لازم است مردم با دقت فراوان و تحقیق های لازم فرد اصلح، شجاع، عادل، توانا و قانون گذار، وعده توخالی ندهد را انتخاب و به مجلس بفرستند.
وی با بیان اینکه شورای نگهبان در سراسر ایران گرایش و وابستگی سیاسی به هیچ فرد و جناحی ندارد و بر اساس قوانین بی طرفانه عمل می کند اظهار داشت: اگر می خواهیم در اسفند ۹۸ مجلسی کارا آمد، مایه افتخار و در شان و جایگاه جمهوری اسلامی داشته باشیم باید آگاهانه و با تحقیق انتخاب کنیم.
رفسنجان با جمعیت بالغ بر ۳۱۱ هزار نفردر ۱۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد که به اتفاق شهرستان انار یک حوزه انتخابیه را تشکیل و صاحب یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار