وزیر امور خارجه آمریکا به خبر وزارت اطلاعات ایران در خصوص شناسایی و دستگیری ۱۷ جاسوس تربیت یافته سازمان اطلاعاتی آمریکا (سیا) واکنش نشان داد.
کد خبر: ۷۶۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰ 22 July 2019

 

تابناک / مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه «فاکس» به خبر دستگیری 17 جاسوس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» در ایران واکنش نشان داد.

وی در پاسخ به سؤالی در این ارتباط، ضمن متهم کردن ایران به دروغگویی گفت که به طور خاص نمی‌تواند درباره این خبر اظهارنظر کند اما «ایران سابقه دروغگویی دارد».

پامپئو تصریح کرد: «دروغ گفتن به جهان، بخشی از ماهیت آنها (ایران) است. من تمامی اظهارنظرات ایران درباره اقداماتی که انجام داده‌اند را اغراق آمیز می دانم».

مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از شناسایی و دستگیری ۱۷ جاسوس تربیت یافته سازمان اطلاعاتی آمریکا (سیا) در داخل کشور خبر داد و گفت: احکام این جاسوسان صادر شده و برخی به عنوان مفسد فی‌الارض اعدام می‌شوند. 

وی همچنین در واکنش به توقیف نفتکش انگلیس در تنگه هرمز ضمن تأکید بر اینکه بریتانیامسئول حفظ امنیت کشتی‌های خود است، گفت: «بریتانیا مسئول محافظت از کشتی‌های خود است. آمریکا خواهان جنگ با ایران نیست».

نیروی دریای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز جمعه هفته گذشته به درخواست سازمان بنادر و کشتیرانی ایران یک نفتکش انگلیسی را در نزدیکی تنگه هرمز توقیف کرد.

ایران دلیل توقیف این نفتکش را خاموش کردن تمام سیستم‌های مکانیابی، برخورد با یک لنج تجاری، عدم پاسخگویی به هشدارهای و دستورات مقامات کشتیرانی کشورمان و در نهایت عبور از مسیر مخالف برای ورود به تنگه هرمز عنوان کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار