امروز در حالی مسولان به راحتی بی کیفیتی آب شرب را در اصفهان انکار می کنند و بوی بد آب ، تغییر رنگ و مزه آب را قبول ندارند مثل اینکه آنها از آبی دیگر برای شرب خود استفاده می کنند.
کد خبر: ۷۶۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴ 22 July 2019

خبرگزاری تابناک اصفهان ـ عاطفه قلع ریز: کیفیت آب شرب در اصفهان از زمانی که آب چاه کلر زنی جایگزین آب تصفیه شده در لوله کشی ها را گرفت به شدت پایین آمد و پس از گلایه های مردم تنها پاسخی که شنیدیم این بود که ذائقه مردم اصفهان تاکنون به آب تصفیه شده عادت داشته و اکنون ذائقه آنها تغییر کرده است و به آب چاه عادت ندارد.
این گفته مسولان بهداشتی و آبفا  بیشتر یک توجیه است تا یک پاسخ منطقی زیرا که شیوع بیماری های روده ای و گوارشی در چند سال اخیر که مصرف آب شرب مردم از آب چاه کلر زنی شده است نشان از همین تغییر ذائقه ای است که مسولان به آن اشاره دارند.
شیوع بیماری های روده ای و گوارشی امروز  به مرز نگرانی رسیده است آنگونه که در تحقیقات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای علت یابی گنجانده شده است.
در چند سال اخیر در حالی آب چاه جایگزین آب لوله کشی تصفیه شده برای شرب شده است که بحران آب در اصفهان طی سالیان زیاد سبب شده عمق چاه ها  به بیش از ۵۰ و ۶۰ متر برسد .

آب چاه های امروز دیگر آب خوشگوار و سبک چاه های کم عمق گذشته نیست که عاری از فلزات سنگین باشد بلکه هر چه عمق چاه بیشتر باشد به آبی می رسیم که آلوده تر به فلزات سنگین است و چون خاک اصفهان طی آین سالها نیز از مرغوبیت افتاده است بنابراین همین خاک سمی و ریزگردهای آلوده وارد آب شده و به راحتی مورد استفاده شرب مردم قرار می گیرد و بار بیماری ها را افزایش داده است.
امروز کیفیت پایین آب شرب در حالی قربانی میگیرد و هر روز بر جمعیت بیماران روده ای و گوارشی افزوده میشود که آمار های علوم پزشکی اصفهان مستندی بر آن است  و این در حالی که با سکوت مسولان در حالی مواجهیم که ترجیح میدهند با انکار سبب تشویش اذهان عمومی نشوند اما آیا در قالب این سکوت اقدام عاجلی برای رفع مشکل بحرانی کمبود و بی کیفیتی آب انجام میدهند؟
مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان اگر چه همواره اطمینان خاطر به سلامتی آب میدهد اما قطعا آغشته شدن آب شرب به فلزات سنگین حتی در حد استاندارد در طولانی مدت بار بیماری های معده ، روده ای و گوارشی را افزایش میدهد یا حتی فرد را مستعد ابتلا به این بیماری ها میکند.
انکار بی کیفیت آب شرب از سوی مسولان در حالی است که استاندار اصفهان و نمایندگان مجلس در سخنرانی ها خود به کرات به آن اذعان داشتند و حتی در شورای اداری عباس رضایی از مردم اصفهان در خصوص وجود مشکلات آب در اصفهان عذر خواهی کرد و نمایندگان مجلس خواهان رسیدگی به این موضوع شدند.
مردم اصفهان که از جواب های سربالای متولیان امر خسته شدند خود به فکر چاره و سعی می کنند با جوشاندن آب و ریختن آب در ظروف مسی تا حدی ناخالصی آب شرب را بگیرند

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
سلام کیفیت اب از لحاظ سختی افت داشته
ولی در مورد بیماری،شایعه پراکنی نکنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار