با درخشش کشتی گیران مازندرانی :
در مسابقات کشتی آزاد نوجوانان جهان ۲۰۱۹ در صوفیه بلغارستان، تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران با ۳طلا، ۳نقره و یک برنز با درخشش کشتی گیران مازندرانی عنوان نایب قهرمانی جهان را از آن خود کرد و روسیه اول شد.
کد خبر: ۷۶۷۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲ 31 July 2019

به گزارش تابناک مازندران، جالب این که تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان در واقع قهرمان جهان شد اما بخاطر یک اشتباه بچه گانه به علت دست ندادن قلی زادگان با داور پس از شکست مقابل حریف روس و دیسکالیفه شدن، قهرمانی از ایران گرفته شد!

بر اساس این گزارش،جالب این که از هفت مدال کسب شده 6 مدال توسط کشتی گیران مازندرانی به دست آمد .

کشتی گیران مازندرانی در این رقابتها موفق به کسب ۲ نشان طلا، ۳ نشان نقره و یک برنز شدند.

در ادامه رقابت های پنج وزن دوم و پایانی کشتی آزاد نوجوانان جهان ۲۰۱۹ در صوفیه بلغارستان، ۳ آزادکار ایران در فینال و ۲ آزادکار دیگر در دیدار رده بندی برابر رقبایشان به روی تشک رفتند که در پایان سهیل یوسفی در ۹۲ کیلوگرم طلا گرفت، علی عرب در ۴۵ کیلوگرم و عرفان الهی در ۶۰ کیلوگرم به مدال نقره رسیدند،ابوالفضل ولی پور در ۷۱ کیلوگرم برنز گرفت و علی قلی زادگان نیز در ۵۱ کیلوگرم با اعتراض نابجا به داوری پس از شکست در رده بندی از مسابقات اخراج شد تا عنوان قهرمانی از دست ایران خارج شود و روسیه بر سکوی نخست قرار گیرد!
در فینال وزن ۴۵ کیلوگرم علی عرب برابر مارک مک گووان از آمریکا به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد و به مدال نقره جهان رسید.
عرب پیش از این و در دور مقدماتی که روز گذشته(سه شنبه) برگزار شد، در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر استفان شتریوف از مقدونیه را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۶ بر صفر از سد ولادیسلاو نیکاندروف از قرقیزستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. عرب در نیمه نهایی نیز به مصاف مراد حق وردیف از آذربایجان رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر صفر پیروز شد و به فینال رسید.
در وزن ۶۰ کیلوگرم عرفان الهی در مبارزه فینال برابر آدیپ عبدالله یف از روسیه به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۹ بر ۶ شکست خورد و او نیز به مدال نقره رسید تا رقابت برای کسب عنوان قهرمانی تیمی میان ایران و روسیه نزدیکتر شود.
الهی پیش از این و پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر ۵ جنیک آستاریان از ارمنستان را مغلوب کرد وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی و در یک کشتی نزدیک با نتیجه یک بر یک از سد یوشینسوکه اویاگی از ژاپن گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. الهی در نیمه نهایی نیز فرهاد کریملی از کشور آذربایجان را قاطعانه و با نتیجه ۱۲ بر ۲ شکست داد و به فینال رسید.
در وزن ۹۲ کیلوگرم سهیل یوسفی ششمین و آخرین فینالیست ایران بود که در دیدار نهایی و در مبارزه ای حساس و سرنوشت ساز برابر زاگید کریم اف از روسیه به میدان رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر یک پیروز شد و سومین و آخرین مدال طلای ایران در این رقابت ها را از آن خود کرد.
یوسفی پیش از این در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر داویده کاسو از ایتالیا را از پیش رو برداشت وی در دور بعد مقابل عمر آگتاس از ترکیه با نتیجه ۱۲ بر ۲ پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۲ بر ۲ مونو داهیا از هند را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یوسفی در نیمه نهایی نیز ۶ بر ۳ از سد لیوا گئورگیان از ارمنستان گذشت و راهی فینال شد.

در وزن ۷۱ کیلوگرم نیز ابوالفضل ولی پور دیگر نماینده ایران در ۵ وزن دوم بود که برای کسب مدال برنز برابر کوین استروم از سوئد با نتیجه ۷ بر ۲ به برتری رسید و مدال برنز جهان را بر گردن آویخت.در این وزن مدال های طلا و نقره به ترتیب از آن روسیه و رومانی شد و آمریکا نیز دیگر مدال برنز این وزن را گرفت.
ولی پور پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس با نتیجه ۲ بر صفر و ضربه فنی بارتلومیج ریبزینسکی از لهستان را مغلوب کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد پیتار میهوف از بلغارستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد اما در این مرحله برابر کریستین بیرو از رومانی با نتیجه ۱۲ بر ۵ مغلوب شد و به رده بندی رفت.
اما در وزن ۵۱ کیلوگرم علی قلی زادگان برای کسب مدال برنز جهان در دیدار رده بندی برابر میکیتا آبراموف از اوکراین به روی تشک رفت و در پایان در حالیکه ۵ بر ۳ شکست خورده بود به علت اعتراض به داوری و دست ندادن با داور دیسکالیفه شد و ۱۰ امتیاز پنجمی او گرفته شد تا با این اعتراض نابجا و از دست رفتن ۱۰ امتیاز ایران عنوان قهرمانی را از دست بدهد و بعد از روسیه دوم شود.
قلی زادگان پیش از این در دور اول مقابل ریاد اصلان اف از آذربایجان با نتیجه ۶ بر ۲ پیروز شد اما در دور بعد مقابل جهانگیر آخماجانوف از قزاقستان با نتیجه ۱۰ بر ۶ مغلوب شد و با توجه به صعود رقیبش به فینال راهی گروه بازنده ها شد.وی در این مرحله برابر ارسلان رحیم اف از ازبکستان با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد و به دیدار رده بندی رسید.
اما در جریان رقابت های ۵ وزن نخست نیز که شب گذشته(سه شنبه) به پایان رسید،رحمان عموزاد در ۴۸ و امیرحسین فیروزپور در وزن ۸۰ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند و مهدی ویسی در ۵۵کیلوگرم نیز به مدال نقره رسید.
به این ترتیب در پایان رقابت های کشتی آزاد نوجوانان جهان ۲۰۱۹ در صوفیه بلغارستان، تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران با ۳طلا، ۳نقره و یک برنز عنوان نایب قهرمانی جهان را از آن خود کرد و روسیه اول شد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار