کد خبر: ۷۶۸۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ 04 August 2019
کاهش نسبی دما در استان‌‌های شمالی کشور

تابناک / یک کارشناس هواشناسی از کاهش نسبی دما در استان‌های شمالی کشور خبر داد.

کبری رفیعی (کارشناس هواشناسی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت آب و هوا در کشور گفت: در استان‌‌‌های مازندران و گیلان امروز بارش پراکنده باران گزارش شده است. همچنین برای استان گلستان نیز بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در اوایل امشب نیز در بخش‌هایی از آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، نیمه غربی خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب کرمان و برخی نقاط هرمزگان و جنوب فارس رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی گزارش شده‌است.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: فردا یکشنبه در ساعات عصرگاهی استان‌های سیستان و بلوچستان، جنوب غرب کرمان، برخی نقاط هرمزگان، جنوب فارس، ارتفاعات آذربایجان غربی، ارتفاعات اردبیل و برخی از نقاط خراسان شمالی انتظار رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد را داریم.

وی درباره استان‌‌های ساحلی دریای خزر نیز گفت: در این استان‌ها نیز بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود. همچنین در عصر روز دوشنبه در جنوب سیستان، کرمان، فارس و برخی نقاط هرمزگان اردبیل و خراسان شمالی افزایش باد و ابر و وزش باد رگبار پراکنده باران و گاهی رعد و برق گزارش شده است.

رفیعی خاطرنشان کرد: از عصر روز دوشنبه و صبح سه‌شنبه با نفوذ جریانات خنک ضمن اینکه کاهش نسبی دما را در نیمه شمالی کشور داریم به ویژه در استان‌‌های ساحلی خزر و اردبیل، بارش باران را برای استان‌های ساحلی خزر پیش‌بینی کردیم بارش‌ها از روز سه‌شنبه تا پایان هفته در این مناطق ادامه دارد.

وی ادامه داد: در سه روز آینده نیز پدیده غالب در شرق کشور بویژه در منطقه زابل گرد و خاک است و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بر شدت باد افزوده می‌شود و به صورت طوفان شن و خاک خواهد بود. دریای عمان و نواحی شرقی خلیج فارس نیز در چند روز آینده مواج خواهند بود.

به گفته این کارشناس هواشناسی آسمان تهران کمی تا قسمتی ابری وگاهی با وزش باد همراه است و دمای این شهر در روزهای آینده 39 درجه سانتیگراد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار