رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه نگاه خبرگزاری فارس در تولید و انتشار اخبار مردمی و با هدف حمایت از تولید است، گفت: بحث خرید توافقی البته با این نگاه که به‌نفع کشاورز باشد و قیمتی که اعلام می‌شود بیش از قیمت بازار باشد را در دستور کار داریم.
کد خبر: ۷۷۰۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹ 09 August 2019

 

عزیزالله شهید‌فر به همراه معاونان به‌مناسبت روز خبرنگار با حضور در دفتر خبرگزاری فارس مازندران، اظهار کرد: به بهانه این روز بازدیدی از دفتر خبرگزاری فارس مازندران صورت گرفت که از زحمات خبرنگاران این رسانه تشکر کنیم.

وی با تقدیر از تلاش‌های خبرنگاران این رسانه ارزشی، افزود: نگاه خبرگزاری فارس در تولید و انتشار اخبار مردمی و با هدف حمایت از تولید است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: این سازمان نیازمند همکاری اصحاب رسانه است که از خبر به‌عنوان راهکاری برای حمایت از تولید و کشاورزان بهره ببرد.

این مسؤول با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم معافی، اظهار کرد: خوشبختانه همکاران این رسانه به‌خوبی توانستند ادامه‌دهنده راه مرحوم معافی باشند.

شهیدی‌فر تصریح کرد: نگاه کارشناسی این است باید باور کنیم از ظرفیت‌های رسانه در بخش‌های تولید استفاده کنیم که اگر شفاف سازی بهتر اتفاق بیفتد مشکلات کمتر خواهد شد و این اعتقاد ماست.

*خرید توافقی برنج

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره واردات برنج، اظهار کرد: چهار سال گذشته مصوبه ممنوعیت واردات در فصل برداشت داشتیم که براساس این مصوبه در زمان برداشت هیچ وارداتی نباید صورت گیرد ولی امسال بحث آزاد شدن واردات مشکلاتی را برای کشاورزان به دنبال داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: باتوجه به این مشکلات و همچنین نگرانی‌های کشاورزان و اینکه بازار ماه‌های ابتدایی در دست کشاورز است و ماه‌های آینده دست بازار است بحث خرید توافقی در دستور قرار گرفت.

این مسؤول خاطرنشان کرد: بحث خرید توافقی البته با این نگاه که به‌نفع کشاورز باشد و قیمتی که اعلام می‌شود بیش از قیمت بازار باشد در دستور کار داریم.

شهیدی‌فر ادامه داد: پیش‌بینی ما این است با این نگاه قیمت برنج در ماه‌های آینده خوب باشد.

*جلوگیری در بحث تخلیط برنج

وی درباره ممنوعیت استفاده از برنج‌های خارجی در مراسم‌ها، گفت: البته این نگاه نه تنها در ارتباط با این محصول بلکه برای چای و سایر محصولات نیز باید باشد تا نگرانی‌های جامعه تولید از بین رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تأکید بر جلوگیری در بحث تخلیط برنج، خاطرنشان کرد: باید جلوی تخلیط این محصول گرفته شود پیش بینی ما این است این مدیریت اتفاق خواهد افتاد.

*قرار نیست مرغ وارد شود

شهیدی‌فر در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر مشکلات در بازار مرغ، اظهار کرد: برای جلوگیری از افزایش قیمت قرار نیست واردات صورت گیرد ولی مسوولیت ما سنگین‌تر شد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین موضوع مدیریت بازار است و باید از تولید حمایت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: نگاه واردات بسیار نگران‌کننده است چراکه علاوه بر تولید محصولاتی از جمله مرغ، برنج و میوه این نگاه وجود دارد که باید از بین رود.
فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار