مراسم رونمایی از پوستر سی و یکمین جشنواره تئاتر استان خوزستان با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و فرماندار شهرستان شوش در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.
کد خبر: ۷۷۰۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶ 11 August 2019

در این مراسم محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، گفت: شهرستان شوش با سابقه تاریخی و فرهنگی بالایی که دارد میزبان این دوره از جشنواره تئاتر استان خوزستان است.

جوروند افزود: ما در استان شهرستانی را نداریم که رویدادی در سطح ملی، منطقه‌ای و ملی در آن تعریف نشده باشد و ما شاهد هستیم که بعد از برگزاری جشنواره‌ها اتفاقات بسیار خوبی در شهرستانها افتاده است و انشاءالله بعد از جشنواره تئاتر استانی ما شاهد اتفاقات بسیار خوبی در شهرستان شوش باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: از همه هنرمندان استان می‌خواهم برای برگزاری هر چه باشکوه جشنواره در شهرستان شوش، هنرمندان تئاتر و ستاد برگزاری جشنواره را حمایت کنند.

در ادامه این مراسم عدنان غزی، فرماندار شهرستان شوش، نیز گفت: شوش یک شهرستان منحصر به فرد و دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است و این شهر باید در حوزه فرهنگ و هنر و میراث فرهنگی به عنوان یک پایلوت معرفی شود.

غزی ادامه داد: از ظرفیت شهرستان برای برگزاری لجستیک جشنواره استفاده شده و انتظار داریم مابقی مسائل برگزاری جشنواره با حمایت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان انجام پذیرد.

در ادامه رضا کیانی، مشاور هنری استاندار خوزستان، گفت: جشنواره تئاتر باید در خدمت تئاتر و تلنگری برای شعله ور شدن تئاتر در استان باشد.

کیانی افزود: پیشنهاد می‌کنم به موازات کار اجرایی جشنواره کار پژوهشی را فراموش نکنیم و تلاش کنیم دبیرخانه مستندسازی متون نمایشی را انجام دهد و با بررسی نقاط قوت و ضعف جشنواره، آسیب‌شناسی برای دوره بعدی انجام دهد.

در بخش بعدی مراسم محمد یاقوت‌پور، دبیر سی و یکمین جشنواره تئاتر استان خوزستان، گفت: جشنواره تئاتر استان خوزستان به عنوان مهمترین رویداد هنری استان است چون خروجی آن در جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور پیدا می‌کند.

یاقوت‌پور افزود: امسال با رویکرد جدید و به جهت ایجاد نشاط و شادی در میان مردم شوش و در بخش جنبی جشنواره با پنج گروه نمایش خیابانی توسط هنرمندان تئاتر شوش در نقاط مختلف شهرستان شوش اجرا خواهیم داشت.

دبیر جشنواره اظهار کرد: به مدت یک هفته صدا و سیما مرکز خوزستان برای معرفی جشنواره و شهرستان شوش تولید و پخش برنامه خواهد داشت.

در بخش پایانی مراسم پوستر سی و یکمین جشنواره تئاتر استان خوزستان توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و فرماندار شوش رونمایی و امضاء شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار