مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: پیش قراولان پرندگان مهاجر به تالاب انزلی و آببندان‌های گیلان وارد شدند.
کد خبر: ۷۷۰۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱ 11 August 2019

قربانعلی محمدپور گفت: براساس گزارش های واصله و بازدیدهای میدانی از سطح تالاب‌های استان، اولین گروه از پرندگان مهاجر شامل؛ خوتکاهای پرسفید در دسته‌های ده تا دویست قطعه‌ای در مناطق شرق تالاب انزلی و منطقه حفاظت شده سیاه کشیم رویت شدند.

وی افزود: هرساله بیش از 300 گونه از این پرندگان که 30 گونه از آنها شامل؛ انواع گونه‌های حمایت شده جهانی و 19 گونه در لیست قرمز IUCN قرار دارند از سیبری و مناطق سردسیر اروپا برای زمستان گذرانی به تالاب‌های گیلان مهاجرت می‌کنند.

محمدپور ادامه داد: غاز خاکستری، غاز پیشانی سفید، عروس غاز، پلیکان، چوب‌پا، باکلان، انواع حواصیل اکراس، کله سبز، اردک ارده‌ای از مهم‌ترین این گونه‌ها محسوب می شوند.

وی تصریح کرد: وجود امنیت‌نسبی و منابع‌غذایی کافی در تالاب‌های سطح استان گیلان شرایط مناسبی را برای زمستان گذرانی پرندگان مهاجر مهیا کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان خاطرنشان کرد: هرگونه شکار و زنده‌گیری این پرندگان مهاجر ممنوع بوده و با متخلفین برخورد لازم انجام خواهد شد.

وی گفت: با توجه به آغاز فصل مهاجرت پرندگان و ورود اولین دسته از این پرندگان، افزایش گشت و کنترل و پایش زیستگاه‌ها و تالاب‌های سطح استان که دارای اکوسیستم مناسب برای زندگی این پرندگان پر ارزش که مهمان استان هستند در دستورکار پرسنل یگان حفاظت استان قرار خواهد گرفت و جریمه شکار هر قطعه خوتکا پرسفید یک میلیون ریال بوده و برای فرد خاطی در سال جاری پروانه شکار نیز صادر نخواهد شد./ ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار