۹۵۰ ناجی غریق، قایقرانان و جت رانان برای کاهش غریق و افزایش سرعت امدادرسانی در طرح سالم سازی دریا امسال بکارگیری شده است.
کد خبر: ۷۷۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷ 13 August 2019

 به گزارش تابناک مازندران، ۳۱ نفر از اول خرداد امسال تاکنون در آبهای ساحلی مازندران غرق شدند.

 مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه از اول خرداد 98 تاکنون ۳۱ نفر درآبهای ساحلی استان غرق شدند، گفت: دراین مدت ۲۸ مرد و ۳ زن در دریا جان باختند.

عباسی افزود: از این تعداد ۱۸ نفر در منطقه شنا ممنوع دریا، ۷ نفر در بخش خصوصی دریا، ۳ نفر در محدوده دریا، دو نفر در منطقه غیر قابل پوشش دریا و یک نفر در داخل طرح سالم سازی دریا غرق شدند.

او با بیان اینکه تعداد غریق در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۱۱ درصد افزایش داشته است، گفت: آب‌های ساحلی بابلسر با ۹ نفر، محمودآباد با ۶ نفر، نوشهر و رامسر هرکدام با ۴ نفر، عباس آباد با ۳ نفر و بهنمیر و چالوس هر کدام با یک نفر بیشترین تعداد جان باخته ها را داشتند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود:بیشترین افراد غرق شده در رده‌های سنی ۲۰ تا ۳۰ سال قرار داشتند.

عباسی با اشاره به افزایش ۸۱ درصد غریق غیر بومی و ۱۹ درصدی غریق بومی گفت: در این مدت ۲۵ نفر غیر بومی و ۶ نفر بومی در آب‌های ساحلی مازندران غرق شدند.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران نیز گفت: ناجیان غریق از اول خرداد تاکنون موفق شدند ۹۱۳ غریق را از آبهای ساحلی استان نجات دهند.

کریمیان افزود: از این تعداد ۶۸۲نفر مرد و ۲۳۱نفر زن بودندکه از امواج سهمگین خزر نجات یافتند.

او با بیان اینکه در طرح سالم سازی دریا امسال ۳۷۵ نقطه حادثه خیز شناسایی شده است، گفت: ۹۵۰ ناجی غریق، قایقرانان و جت رانان برای کاهش غریق و افزایش سرعت امدادرسانی در طرح سالم سازی دریا امسال بکارگیری شده است.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران تصریج کرد: طرح سالم سازی دریا در آب‌های ساحلی استان که از اول خرداد آغاز شد تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار