معرفی محصول ارگانیک انجیر و جذب گردشگر در حوزه گردشگری داخلی و خارجی و همچنین جذب سرمایه گذار در حوزه صنایع تبدیلی از جمله اهداف مهم این جشنواره است.
کد خبر: ۷۷۲۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ 16 August 2019

 ششمین جشنواره مرغوبترین انجیر شیرین ایران در ساحل شهرستان گلوگاه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، دبیر ششمین جشنواره مرغوبترین انجیر شهرستان گلوگاه گفت: امسال این جشنواره با ۹۰ غرفه در ساحل دریای شهرستان گلوگاه کار خود را آغاز کرد.

محمد رضا ترابی افزود: معرفی محصول ارگانیک انجیر و جذب گردشگر در حوزه گردشگری داخلی و خارجی و همچنین جذب سرمایه گذار در حوزه صنایع تبدیلی از جمله اهداف مهم این جشنواره است.

او با بیان اینکه مرغوبترین گونه انجیر کشور متعلق به این شهرستان است، گفت: فراوری انجیر گلوگاه با جذب سرمایه گذار و احداث صنایع تبدیلی می‌تواند اشتغال زایی به صورت پایدار در این شهرستان و استان ایجاد کند.

او افزود:گونه‌های انجیر سفید، زعفرانی، زیتونی و سیاه از بهترین انواع این گونه میوه مفید شهرستان است و هم اکنون فروش میوه انجیر در بازده زمانی یک تا دو ماه صورت می‌گیرد که بسیاری از جوانان شهرستان در این زمان مبادرت به فروش این تابستانی می‌ورزند و شغل فصلی که درآمد بسیار خوبی عاید آن‌ها می‌شود را در گلوگاه فراهم نموده است.

دبیر ششمین جشنواره مرغوبترین انجیر شیرین ایران گفت: ایجاد فضای شاد و مفرح برای بازدید کنندگان همرای با اجرای زنده موسیقی سنتی، نمایش کمدی، مسابقه و اهدای جوایز در هر شب از جمله برنامه‌های متنوع این جشنواره خواهد بود.

ششمین جشنواره مرغوب‌ترین انجیر ایران، بمدت ۳ روز در ساحل دریای گلوگاه برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار