حجت الاسلام جباری با تأکید براین که غدیر محور امت اسلامی است، تصریح کرد: آموزه های غدیر سرشار از برابری، برادری، صلح و دوستی است.
کد خبر: ۷۷۲۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲ 19 August 2019

حجت الاسلام جباری با تأکید براین که غدیر محور امت اسلامی است، تصریح کرد: آموزه های غدیر سرشار از برابری، برادری، صلح و دوستی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر، روز گذشته در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و تبلیغی این شهرستان با تبریک ایام دهه غدیر، گفت: واقعه عظیم غدیر موجب حفظ و گسترش اسلام ناب در جهان شد.

وی با تاکید بر این که اصلی ترین پیام واقعه غدیر ابلاغ حاکمیت جامعه اسلامی است، افزود: امروز بازخوانی این واقعه تاریخی در جامعه ضرورت دارد چون جریان غدیر و حوادث پس از آن حاوی پیام ها و عبرت های مهمی است.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که تعیین مقام ولایت و رهبری یکی از مهم ترین ابعاد این واقعه تاریخی بوده است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: اهمیت غدیر تا جایی است که خداوند متعال پیامبر گرامی اسلام را برای تعیین جانشین خود در چنین روزی انتخاب کردند.

وی با بیان این که مساله ابلاغ ولایت و امامت والاترین و شاخص ترین اقدام در روز غدیر بوده است، گفت: عمل به پیام غدیر موجب حفظ ماندن امت اسلامی از انحراف و کژی ها خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز جامعه اسلامی به دلیل فاصله گرفتن از فرهنگ غدیر با مشکلات بسیاری مواجه است، افزود: تنها راه رهایی جامعه اسلامی از مشکلات و گرفتاری های امروز بازگشت به فرهنگ غدیر است.

حجت الاسلام جباری با بیان این که فرهنگ غدیر دژ مستحکمی در برابر توطئه های دشمنان دین است، خاطرنشان کرد: به عمل به آموزه های غدیر می توانیم از بسیاری مشکلات و بحران ها عبور کنیم.

وی با اشاره به این که دشمنان و معاندان دین با سوء استفاده از برخی اختلاف نظرها تلاش می کنند امت اسلامی را وارد نزاع و جنگ کنند، تصریح کرد: مسلمانان باید هوشیار باشند تا خدای ناکرده در دام دشمن گرفتار نشوند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که غدیر محور امت اسلامی است، خاطرنشان کرد: آموزه های غدیر سرشار از برابری، برادری، صلح و دوستی است.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که دشمن تنها به دنبال تضعیف دین و کاهش اقتدار امت اسلامی در جهان است، تصریح کرد: امت اسلامی در سایه فرهنگ غدیر می توانند در دنیا عزتمدانه نقش آفرینی کنند.

حجت الاسلام جباری به وضعیت امروز کشورهای اسلامی اشاره کرد و با بیان این که شرایط امروز نتیجه دوری از ولایت است، خاطرنشان کرد: ولایت سد محکمی در برابر توطئه ها و هجمه های دشمنان دین خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار