سرپرست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران گفت که این استان در هفته دولت میزبان هیات تجاری - اقتصادی از استان ساراتف جمهوری روسیه خواهد بود.
کد خبر: ۷۷۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰ 21 August 2019

اسرافیل امیری روز چهارشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا هدف از سفر این هیات اقتصادی - تجاری را تقویت دیپلماسی اقتصادی اعلام کرد و افزود : این هیات را ' الکسی سترلنیکوف ' معاون استاندار ساراتف سرپرستی می کند.

وی با اعلام اینکه این هیات ۱۵ نفره دوم شهریور وارد مازندران می شود، گفت: اعضای این هیات را هم مدیران بازرگانی و تجاری و همچنین صاحبان سرمایه و کارخانه‌های تولیدی تشکیل می دهند.

سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران افزود: سفر به مازندران بخشی از برنامه سفر هیات ساراتفی به استان های شمالی است که دو روز را در استان ما خواهند بود.

امیری برنامه های پیش بینی شده برای هیات ساراتفی در مازندران را شامل دیدار با استاندار ، دیدار با مسئولان اقتصادی استان، بازدید از بندر امیرآباد ، بازدید از واحدهای کشاورزی ، تولیدی و صنعتی و گردشگری استان اعلام کرد.

سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران نشست با فعالان اقتصادی ، تجار و صادرکنندگان مازندران را هم از دیگر برنامه های این هیات اعلام کرد .

این دومین بار است که هیاتی از استان ساراتف روسیه به مازندران سفر می کند. نخستین بار در ۲۶ اردیبهشت سال گذشته مازندران میزبان هیات ساراتفی بود.

استان ساراتوف یکی از واحدهای فدرالی روسیه در جنوب غربی این کشور و در مسیر رودخانه ولگا است. مرکز این استان هم شهر ساراتوف و جمعیت آن حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است .

بر اساس گزارش های رسمی ، گردش مالی میان استان ساراتف با ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی حدود ۲۶ میلیون دلار بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار