صغر سنی و استفاده از بازیکنان سن بالا از مهمترین مشکلات پیش رو در رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان است که این امر لطمه‌های بزرگی به ورزش کشور وارد می‌کند و امید داریم این کار غیرورزشی حداقل در جریان المپیاد استعدادهای برتر از سوی مسوولان، مربیان و سرپرستان تیم‌ها مورد توجه ویژه قرار گیرد.
کد خبر: ۷۷۳۸۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶ 22 August 2019

جاوید محسنی‌نیا روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات با حضور ۶۴ تیم در ۱۶ گروه چهار تیمی، از ۲۸ مرداد ماه جاری به میزبانی شهرستان ساری در استان مازندران در حال برگزاری است و آذربایجان‌غربی با ۲ تیم پسران الف و ب در آن شرکت دارد.

وی بیان کرد: صغر سنی و استفاده از بازیکنان سن بالا از مهمترین مشکلات پیش رو در رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان است که این امر لطمه‌های بزرگی به ورزش کشور وارد می‌کند و امید داریم این کار غیرورزشی حداقل در جریان المپیاد استعدادهای برتر از سوی مسوولان، مربیان و سرپرستان تیم‌ها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه رقابت‌ها تا سوم شهریور ماه ادامه دارد، بیان کرد: تیم الف پسران استان با سرمربی‌گری فرزاد محمدی و مربی‌گری ابراهیم فتح الله زاده در نخستین دیدار ۲ بر صفر مقابل ایلام به برتری رسید ولی در ادامه با نتیجه مشابه کرمانشاه و گلستان شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

محسنی نیا افزود: تخلف صغر سنی تیم های گلستان و همدان با اعتراض کادر فنی تیم آذربایجان‌غربی و سایر حریفان مواجه شد و گزارش آن به مسوولان برگزار کننده و فدراسیون اعلام شد ولی گفته می شود این مساله پس از پایان مسابقات مورد بررسی قرار گرفته و در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌شود و به احتمال زیاد دعوت نشدن بازیکنان صغر سنی شده به اردوی استعدادیابی تنها جریمه در نظر گرفته شده برای آنان است.

مسوول کمیته استعدادیابی هیات والیبال آذربایجان‌غربی گفت: تیم ب پسران استان نیز با هدایت آیدین کارگرپیشه و مربی‌گری حمید انوری ابتدا با نتیجه ۲ بر یک مقابل لرستان به برتری رسید، سپس با نتیجه مشابه خراسان رضوی و کرمان را شکست داد و در چهارمین دیدار در ۲ ست پیاپی مقابل گلستان باخت ولی به جمع ۱۶ تیم برتر راه یافت.

محسنی‌نیا با بیان اینکه سرپرستی هر ۲ تیم را سیدعلی موسوی بر عهده دارد، افزود: تیم ب پسران استان امروز در دیدار حذفی مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل تیم آذربایجان‌شرقی به میدان می‌رود و در صورت پیروزی به جمع هشت تیم برتر صعود می‌کند.

اوایل هفته جاری تیم دختران جوان آذربایجان‌غربی بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و تیم پسران نیز بر جایگاه سوم کشور جای گرفتند.

هم اکنون چهار والیبالیست نوجوان و یک مربی ارومیه‌ای به همراه تیم ملی ایران در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ تونس حضور دارند.

سال گذشته تیم والیبال نوجوانان شهرداری ارومیه به نمایندگی از آذربایجان‌غربی با پیروزی قاطع سه بر صفر مقابل پیکان تهران در دیدار فینال رقابت‌های لیگ برتر کشور بر سکوی قهرمانی ایران ایستاد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار