کد خبر: ۷۷۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷ 23 August 2019

ایرنا، نساجی مازندران که امسال به عنوان تنها نماینده فوتبال شمال کشور در لیگ برتر حضور دارد، پس از تعطیلاتی پر حاشیه و پر فراز و نشیب و یک رفت و برگشت مدیریتی بالاخره برای حضور در لیگ برتر آماده شد و توانست یک امتیاز هم از نخستین دیدار خود به خانه بیاورد. 
دیروز در دومین بازی لیگ نوزدهم مقابل گل‌گهر سیرجان ، تیمی که تازه لیگ برتری شده ، قرار گرفت و در دیداری نزدیک و پایاپای، با نتیجه ۱ بر ۱ بازی را به پایان رساند.شاگردان محمدرضا مهاجری در نخستین دیدار رسمی خود با این سرمربی عملکرد تقریبا مطلوبی داشتند و نشان دادند که مهاجری در مدت اندک آماده‌سازی تیم و با وجود شرایط خاصی که بر نساجی حاکم بود، توانست نساجی را به مرز مطلوبی از آمادگی برساند.

البته این نکته نیز نباید فراموش کرد که گل‌گهر نخستین تجربه حضورش در لیگ برتر را از سر می‌گذراند و دقیقا شرایط فصل گذشته نساجی را دارد. از این نظر نساجی موقعیت خوبی برای آغاز فصل داشت و با تیمی بازی کرد که هم نسبت به تیم‌های مدعی لیگ کم خطرتر است و هم این که نساجی پیشینه چندین بازی با این تیم را در لیگ آزادگان داشت. 
دو تیم همزور در لیگ یک 
دو تیم تا پیش از بازی دیروز ۷ بار مقابل یکدیگر قرار گرفتند که حاصل این دیدارها ۲ برد برای گل‌گهر سیرجان، ۲ برد برای نساجی و ۳ تساوی بود. آخرین دیدار دو تیم هم بازی تدارکاتی دو تیم در ماه گذشته بود که با نتیجه ۱ بر صفر به سود نساجی پایان یافت. تمام بازی‌های دو تیم هم گل داشت. در کارنامه بازی‌های رو در روی نساجی و گل‌گهر سیرجان، تساوی‌ با یک گل، تساوی با ۲ گل و حتی تساوی با ۳ گل هم دیده می‌شود. نساجی‌چی‌ها با توجه به یک فصل سابقه بیشتر در لیگ برتر و یک برد کمتر مقابل رقیب سابق خود در لیگ آزادگان، انگیزه بیشتری برای پیروزی در این دیدار خارج از خانه داشتند، اما هشتمین دیدار دو تیم چهارمین تساوی آن ها را رقم زد. 
نکته قابل توجهی که در دیدار دیروز نساجی به چشم می‌خورد تفاوت نساجی هفته نخست لیگ نوزدهم با نساجی هفته نخست لیگ هیجدهم است. نساجی دیروز تیمی با روحیه و بدون استرس‌ نسبت به تیم هفته نخست فصل قبل بود و با این که در زمین حریف بازی می‌کرد و مانند فصل گذشته از امتیاز میزبانی در نخستین دیدار فصل برخوردار نبود، توانست برای مدت زیادی مدیریت و کنترل بازی را در اختیار بگیرد. 
گل به خودی برای تیم سابق 
مهاجری مانند سایر تیم‌هایی که تا کنون در آن‌ها مربیگری کرده بود، تیمی آرام و صبور را راهی میدان کرد و ذره ذره به دروازه حریف نزدیک شد تا این که نخستین گل لیگ نوزدهم روی یک ضربه کرنر و با اشتباه بازیکن گل‌گهر به نام نساجی ثبت شود.

مهرداد عبدی بازیکن اثرگذار دو فصل اخیر نساجی که پس از فصل هیجدهم از این تیم جدا شد و به گل‌گهر سیرجان رفت، در نخستین دیدار خود مقابل تیم سابقش به میدان رفت و این بار در لباس تیم رقیب برای نساجی گلزنی کرد تا نخستین گل لیگ نوزدهم، نخستین گل به خودی این فصل هم باشد. عبدی پیش از این دیدار اعلام کرده بود که اگر به نساجی گل بزند خوشحالی نخواهد کرد، اما گلی که با برخورد به او وارد دروازه گل‌گهر شد، هم‌تیمی‌های سابقش را خوشحال کرد. 
 هر چند فقط دو دقیقه بعد نساجی روی یک ضربه ایستگاهی و شوت گل تساوی را دریافت کرد، اما روند بازی این تیم نشان می‌داد که نساجی برای بازگشت به پیروزی آمادگی کامل را دارد و با دریافت یک گل مدیریت میدان را از دست نداد. 
نساجی صبور
نساجیِ فصل نوزدهم در بازی دیروز یک ویژگی دیگر را نیز نشان داد؛ این که مهاجری نساجی را احتمالا تیمی نیمه دومی ساخته است. بازی از میانه‌های نیمه نخست سر و شکل جدی‌تری گرفت و نساجی هم با در اختیار گرفتن بخش مهمی از مدیریت بازی، نشان داد که مهاجری می‌خواهد در نساجی آهسته و پیوسته نتیجه بگیرد، روندی که کمی با بازی‌های فصل گذشته نساجی در دوره جواد نکونام و مجید جلالی متفاوت است.

تعداد حملات نساجی در نیمه دوم بیشتر از گل‌گهر بود و چند موقعیت گلزنی نیز از دست بازیکنان این تیم رفت. حتی محمد عباس‌زاده یک بار در دقایق پایانی بازی دروازه گل‌گهر را باز کرد که گل او آفساید اعلام شد. تردیدی نیست که اگر دیروز فرهانی در دروازه گل‌گهر نمی‌درخشید و چندین موقعیت حساس را دفع نمی‌کرد، نساجی با ۳ امتیاز کرمان را به مقصد مازندران ترک می‌کرد. 
۱۰ بازی بدون شکست 
نساجی با مهاجری تا کنون تیم مطمئنی نشان داده و در ۱۰ بازی برگزار شده هیچ شکستی نداشت .این آمار برای مهاجری یک برگ برنده و برای نساجی و هوادارانش خبری امیدوارکننده است. از زمان روی کار آمدن مهاجری در نساجی تا پیش از آغاز لیگ نوزدهم، این تیم ۹ بازی تدارکاتی داشت که حاصل آن کسب ۵ پیروزی و ۴ تساوی بود. با احتساب تساوی دیروز نساجی مقابل گل‌گهر، حالا نساجیِ مهاجری از ۱۰ بازی برگزار شده ۵ پیروزی و ۵ تساوی را به دست آورده است.

ترکیب تیم‌هایی که نساجی در این ۱۰ دیدار مقابل آن ها قرار گرفته نیز قابل توجه است. در بین رقبای تدارکاتی نساجی هم مدعیانی مانند سپاهان و پرسپولیس حضور دارند، هم تیم‌های دسته یکی و هم تیم‌های میانه جدولی لیگ برتر. این یعنی نساجی برای رو در رویی با تیم‌های سطوح مختلف لیگ برتر آمادگی لازم را دارد و اگر حاشیه‌ها سراغ این تیم نیایند، نساجی می‌تواند امسال رتبه‌ای بهتر از دهمی را به دست بیاورد. 
نساجی دومین دیدار فصل جاری خود را باید در استادیوم نونوار شده و مجهز شده وطنی قائمشهر روز جمعه ۸ شهریور مقابل پیکان برگزار کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار