بخشدار بخش کلیجانرستاق ساری گفت: دومین جشنواره برداشت پیاز از 6 تا 8 شهریور در روستای سرکت بخش کلیجانرستاق شهرستان ساری برگزار می شود.
کد خبر: ۷۷۴۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵ 25 August 2019

مرتضی بابایی لولتی در گفتگو با خبرنگار ایلنا از برگزاری دومین جشنواره پیاز در روستای سرکت شهرستان ساری خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره از 6 تا 8 شهریور ماه به مدت سه روز در این روستا برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره با هدف معرفی پیاز به عنوان مهمترین محصول این روستا و نیز نگاهی نو در تحول صنعت کشاورزی و چشم انداز آینده روستای سرکت برگزار می شود.

بخشدار بخش کلیجانرستاق ساری با بیان اینکه پیاز سرکت بصورت دیم در اراضی این روستا کشت می شود،

سطح زیر کشت این محصول را 40 هکتار اعلام کرد.

وی با بیان اینکه متوسط عملکرد تولید پیاز 13تن در هکتار است ، تصریح کرد: برپایی این جشنواره ها فرصتی مناسب برای عرضه محصولات کشاورزی بدون واسطه است .

بابایی انبارداری طولانی مدت ، عطر و طعم ،سایز بازار پسندی همچنین ارگانیک بودن این محصول را از خصوصیات برجسته پیاز سرکت برشمرد.

وی افزود:سبک،پودری و قوی بودن خاک این منطقه مزیت کشت پیاز را نسبت به روستاهای دیگر افزون می کند.

بخشدار بخش کلیجانرستاق ساری به نخستین جشنواره پیاز سرکت در سال 97 اشاره کرد و گفت: در جشنواره سال گذشته با توجه به نوپا بودن جشنواره حدود 40 درصد محصول پیاز در جشنواره بفروش رسید که رضایت تولید کننده را بهمراه داشته است.

بابایی با بیان اینکه پیاز سرکت به دلیل کیفیت و ماندگاری بالا در منطقه معروف است ،یادآور شد: در نظر داریم با برپایی این جشنواره ضمن معرفی این محصول زمینه رشد و توسعه آن را فراهم کنیم.

روستای سرکت در 15 کیلومتری شهرستان ساری در بخش کلیجانرستاق واقع است که با 40 هکتار سطح زیر کشت پیاز ،مرغوب ترین محصول کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار