بازدید از پروژه کمربندی ولیعصر فریدونکنار صورت گرفت/ وعده ۵ ماهه برای پروژه ۱۸ ساله!
صبح امروز با حضور اسلامی وزیر راه و شهرسازی و جمعی دیگر از مسئولان کشوری و استانی از پروژه کمربندی فریدونکنار بازدید به‌ عمل آمد.
کد خبر: ۷۷۸۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴ 07 September 2019

 به گزارش تابناک مازندران، بصبح امروز با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، معاونان این وزارتخانه، ولی‌الله نانواکناری رئیس مجمع نمایندگان و نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس، مجید حسین‌زادگان استاندار مازندران و جمعی دیگر از مسئولان کشوری و استانی از پروژه کمربندی فریدونکنار بازدید به‌عمل آمد.

بر اساس این گزارش، در این بازدید که نشان از عزم همگانی مسئولان برای به پایان رسیدن این پروژه داشت، ابتدا با ورود وزیر راه و شهرسازی توضیحاتی از سوی نظری مدیرکل راه و شهرسازی استان درخصوص پیشرفت‌های این پروژه به وزیر داده شد و همچنین گفته شد که پایان دی ماه این این پروژه به بهره‌برداری می رسد.

در ادامه طهماسبی پیمانکار پروژه کمربندی فریدونکنار با ارائه گزارشی از نحوه فعالیت و پیشرفت های این پروژه اظهار کرد: امیدواریم قول‌های نماینده مجلس که به ما داده شد و حمایت های مسئولان دیگر صورت گیرد تا در دهه فجر ترافیک را از این پروژه عبور دهیم.

بازدید وزیر راه و شهرسازی از کمربندی فریدونکنار
 

وی با اشاره به اینکه مبلغ ۲٫۵ میلیارد تومان نیاز فعلی برای این پروژه است، خاطرنشان کرد: کمربندی دارای ۴۵۰ متر کانال است که به مدت دو هفته دیگر به پایان می‌رسد و پیش ساخته‌ها، کانال‌ها، پنل‌ها و موارد دیگر به محل پروژه انتقال داده شده است.

این پیمانکار تصریح کرد: تخصیص اعتبار از نیازهایی است که در ادامه این پروژه نقش اساسی دارد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این بازدید و در گفت‌وگوی کوتاه با خبرنگار ما اظهار کرد: موانع پروژه کمربندی فریدونکنار برطرف شده و امیدواریم کار آن با سرعت ادامه پیدا کند که تا پایان دی ماه به بهره‌برداری برسد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ستون‌های این پل که نزدیک به ۱۸ سال احداث شده ازنظر فنی دچار فرسودگی و مشکلی نمی‌شوند خاطرنشان کرد: هیچ مشکلی از نظر فنی و مهندسی به پل‌ها وارد نشده و نمی‌شود.

محمدمهدی نصیری فرماندار فریدونکنار در حاشیه این بازدید و در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: پروژه کمربندی فریدونکنار مشکلات چندین ساله‌ای را از قبیل وجود مجموعه اتاقک‌ها و خطوط انتقال فشار قوی داشت که خوشبختانه این مشکلات برطرف شده است.

وی خاطرنشان کرد: ادامه تقاطع در قسمت غربی بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته و نیار به بارریزی و پنل‌های دیواره دارد که درحال انجام است.

فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: کارها در قسمت شرقی هم به مرحله نهایی رسیده و منتظریم تا جواب آزمایشات به دستمان برسد و در مرحله بعدی قیرپاشی انجام و برای تردد آماده شود تا ترافیک از سمت جنوب شرق به شمال شرق برود تا کار دیواره‌ها انجام شود.

نصیری طولانی بودن عمر پروزه‌ها در کشور را امری نامناسب در کشور دانست و گفت: سازه‌های بتنی پس از یکصد سال عمر تازه مقاومت خود را به دست می‌آورد که این طولانی شدن در پایه‌های پل تاثیری ندارد.

وی خاطرنشان کرد: کلنک پروژه معابر روشنایی کمربندی به طول ۵ کیلومتر زده شد که هم‌اکنون درحال فعالیت هستیم و امیدوریم قبل از دی ماه کار آن به پایان برسد.

فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: بر اساس قول‌های داده شده کمربندی فریدونکنار در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و ترافیک را از روی پل عبور می‌کند.

در این بازدید و به دستو وزیر راه و شهرسازی قرار شد تا سازمان راهداری بخشی از بدهی خود را به پیمانکار پروژه کمربندی فریدونکنار پرداخت کند تا او از محل اعتبار بدهی در این پروژه هزینه و کمربندی را به اتمام برساند.

درحالی تمامی مسئولان از وزیر و معاونان و نماینده و فرماندار قول به بهره‌برداری رسیدن پروژه کمربندی فریدونکنار را در دهه فجر می‌دهند که تا آن زمان کمتر از ۵ ماه دیگر باقی است و ۱۸ سال از عمر این پروژه می‌گذرد.

 

خبر: مصطفی آسمانی خبرنگار تابناک فریدونکنار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار