ازدحام جمعیت در محل سرداب حرم مطهر امام حسین ع در کربلای معلا بر اساس آمار رسمی اولیه تاکنون ۳۱ کشته و ۱۰۰ زخمی بجا گذاشت.
کد خبر: ۷۷۹۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰ 10 September 2019

ایرنا - وزارت بهداشت عراق با تایید خبر کشته و زخمی شدن زائران در حادثه ازدحام جمعیت در سرداب حرم مطهر امام حسین (ع) از کشته شدن 31 و زخمی شدن 100 تن دیگر تا این لحظه خبر داد.

در بیانیه وزارت بهداشت عراق آمده است: حال 10 تن از زخمی ها وخیم است.

این حادثه در پی ازدحام جمعیت در جریان برگزاری مراسم مشهور "رکضه طویریج" (دویدن طویریج) که هر سال ظهر عاشورا برای بزرگداشت قیام کربلا برگزار می شود، بوجود آمد و تعدادی از زائران زیر دست و پا ماندند.

پیشتر اعلام شده بود که این حادثه در پی سقوط دیوار سیمانی در نزدیک باب الرجاء حرم مطهر امام حسین صورت گرفته است اما مسوولان رسمی عتبه و دفاع شهری کربلا هر گونه سقوط و یا فرو ریختن سقف یا دیوار سیمانی را تکذیب کردند.

وزارت بهداشت پیشتر از 17 کشته و 70 زخمی در این حادثه خبر داده بودند اما برخی آمارهای غیر رسمی تعداد کشته شدگان در این حادثه را بیش از ۳۰ نفر و زخمی شدن را بیش از ۱۰۰ نفر اعلام کردند.

هنوز اطلاعاتی در خصوص احتمال حضور زائران ایرانی در میان آسیب دیدگان این حادثه در دست نیست اما با توجه به نوع مراسم معمولا عمده شرکت کنندگان آن را زائران عراقی تشکیل می دهند.

گزارش خبرنگار ایرنا حاکی است تا این لحظه همچنان صدای آژیر آمبولانس و خودروهای امدادی در اطراف حرم مطهر امام حسین ع شنیده می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار