بیماری تب کریمه کنگو منجر به مرگ از آغاز فصل گرما تاکنون در مازندران گزارش نشده است.
کد خبر: ۷۷۹۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ 11 September 2019

بیماری تب کریمه کنگو منجر به مرگ از آغاز فصل گرما تاکنون در مازندران گزارش نشده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران؛ مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: تب خونریزی دهنده ویروسی کریمه کنگو یک بیماری تب دار حاد و خونریزی دهنده مشترک بین انسان و حیوان است که توسط کنه منتقل می‌شود.

رضوانی با بیان اینکه فصل فعالیت کنه‌ها از اوایل بهار تا اواخر تابستان است، افزود: تا کنون مورد منجر به مرگ بر اثر تب کریمه کنگو در استان گزارش نشده است.

او گفت: در این مدت ۶ یا هفت نفر مبتلا به بیماری تب کریمه کنگو در استان شناسایی شد که پس از گذراندن دوره نقاهت از بیمارستان مرخص شده اند.

رضوانی افزود: برای پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو در دام‌های استان امسال بیش از ۵۰۰لیتر سم رایگان در اختیار دامداران استان قرار گرفت که سهمیه سه شهر غربی استان به دلیل پر خطر بودن منطقه دو برابر بود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه دام‌های شهر‌های غرب استان مازندران به دلیل همجواری با گیلان، الموت – قزوین، تهران وکرج بیشتر از بقیه‌های شهر‌های استان در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند، گفت: طرح پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو در شهر‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت امسال با موفقیت انجام شد.

او افزود: ۴۰۰هزار راس دام سنگین (گاو، گوساله) و ۲میلیون راس دام سبک (گوسفند و بز) در برابر این انگل خارجی سمپاشی رایگان و ایمن شده اند.
استقرار ۱۰۸ گروه ثابت و سیار در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی

مدیرکل دامپزشکی مازندران همچنین با اشاره به استقرار ۱۰۸ گروه ثابت و سیار در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: در این مدت ۵۰دامپزشک، ۸۸بازرس گوشت و ۲۰روحانی ناظر شرعی فعال بودند.

رضوانی افزود: ماموران دامپزشکی مازندران در روز تاسوعا و عاشورای حسینی با استقرار در تکایا، حسینیه‌ها و هیات‌های مذهبی که اقدام به ذبح دام‌های نذری کرده بودند نظارت بهداشتی و دامپزشکی انجام دادند.

او گفت: بیماری که منجر به حذف دام ذبح شده نذری در دو روز گذشته شود مشاهده نشده است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران افزود: سامانه ۱۵۱۲ و شماره تلفن ۳۳۳۴۲۳۹۱ برای پاسخگویی اطلاع رسانی و پاسخگویی به شکایت مردم فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار