«امیر قاسمی منجزی» فرنگی‌کار وزن ۱۳۰ کیلوگرم ایران در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان در قزاقستان با برتری برابر حریف ازبکستانی ضمن راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی نخستین سهمیه المپیک کشتی ایران را نیز گرفت.
کد خبر: ۷۸۰۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴ 16 September 2019

مسابقه‌های کشتی فرنگی قهرمانی سال ۲۰۱۹ جهان و کسب سهمیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو طی روزهای ۲۳ تا ۲۶ شهریور در شهر «نورسلطان» قزاقستان برگزار می‌شود.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم «امیر قاسمی منجزی» در دور نخست با نتیجه ۳ بر یک از سد «استپان داوید» از جمهوری چک گذشت. وی در دور بعد مقابل «سرگئی سیمینوف» قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از روسیه با نتیجه ۶ بر ۴ به پیروزی دست یافت. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی «مومینجان عبدالله یف» قهرمان بازی های آسیایی از ازبکستان را با نتیجه ۳ بر یک مغلوب کرد و ضمن کسب سهمیه المپیک به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

وی در این مرحله و راهیابی به فینال باید با «اسکار پینو هندز» دارنده مدال برنز جهان از کوبا مبارزه کند.

«علیرضا نجاتی» و «محمدعلی گرایی» نمایندگان وزن‌های ۶۰ و ۷۷ کیلوگرم نیز تا لحظاتی دیگر در مرحله یک چهارم نهایی باید به مصاف حریفان بروند.

در وزن ۶۰ کیلوگرم «علیرضا نجاتی» دارنده مدال برنز جوانان و نوجوانان جهان، در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر سیدالله تاژایف از ترکمنستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل «هایتم محمود» از مصر با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید. وی در دور بعد با نتیجه ۷ بر صفر از سد کیم سئونگ هاک از کره جنوبی گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

نجاتی در این مرحله و برای راهیابی به نیمه نهایی باید با «ایو آنگلوف» کشتی‌گیر کهنه‌کار و عنوان‌دار بلغارستانی مبارزه کند.

در وزن ۷۷ کیلوگرم «محمدعلی گرایی» دارنده مدال برنز جهان و طلای بازی‌های آسیایی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر و در کمتر از ۲ دقیقه «کیم هیون وو» قهرمان المپیک و جهان از کره جنوبی را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد در مصاف با «الوین مورسالیف» دارنده مدال برنز جهان از جمهوری آذربایجان با نتیجه ۷ بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

وی در این مرحله و برای راهیابی به نیمه نهایی و کسب سهمیه المپیک «آلکس کاسیدیس» از سوئد را پیش‌ رو دارد. وی در صورت برتری برابر حریف سوئدی در نیمه نهایی و برای راهیابی به فینال باید به مصاف برنده «کاراپت چالیان» از ارمنستان و «پاول لیاخ» از بلاروس برود.

رومن ولاسوف دارنده ۲ مدال طلای المپیک در مرحله قبل مقابل حریف آذربایجانی مغلوب شد./ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار