عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل : تا 20 سال آینده
بر اساس تحقیقات دانشمندان محیط زیست دنیا، تا 20 سال آینده، 5/1 درجه سانتی گراد بر دمای زمین افزوده می شود به طوری که این افزایش دما، تغییرات شگرفی بر سلامت انسان و محیط زیست بر جای خواهد گذاشت.
کد خبر: ۷۸۲۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ 25 September 2019

به گزارش تابناک مازندران، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار داشت: تا 20 سال آینده، یک ونیم درجه سانتی گراد بر دمای زمین افزوده می شود
بر اساس این گزارش ، دکتر عبدالایمان عموئی عضو هیئت علمی دانشگاه، از پدیده تغییر اقلیم بعنوان یکی از بزرگترین چالش های جهانی خبر داد.
دکتر عموئی گفت: فدراسیون بین المللی بهداشت محیط (International Federation of Environmental Health)(IFEH))، 4 مهر ماه (26 سپتامبر) امسال را با عنوان چالش های تغییر اقلیم، زمان یکپارچگی اقدامات بهداشت محیط جهانی (Climate Change Challenges, time for Global Environmental Health to act in Unison ) در سطح جهانی نامگذاری نمود.
وی با اشاره به اینکه پدیده تغییر اقلیم یکی از بزرگترین چالش های جهانی پیش روی بشر در عصر حاضر می باشد بیان داشت: ما انسانها در هر جا که زندگی می کنیم، این پدیده شوم، سلامت و حیات ما را تهدید می نماید.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: بر اساس تحقیقات دانشمندان محیط زیست دنیا، تا 20 سال آینده، 5/1 درجه سانتی گراد بر دمای زمین افزوده می شود به طوری که این افزایش دما، تغییرات شگرفی بر سلامت انسان و محیط زیست بر جای خواهد گذاشت.
وی با اشاره به اینکه از مهم ترین چالش ها و تهدیدات پدیده تغییر اقلیم، افزایش بروز بیماری های قلبی- عروقی، تنفسی، عفونی و انگلی و همچنین افزایش بروز بلایای طبیعی نظیرسیل، طوفان و کاهش کیفیت منابع آب شرب می باشند.
وی خاطر نشان کرد: عدم سوزاندن پسماندهای خانگی و شهری در شهرها و روستاها، همکاری و مشارکت مردم در مدیریت و جمع آوری پسماندهای خانگی و شهری ، حفظ محیط زیست و استفاده بهینه از انرژی برق پدیده تغییر اقلیم را کاهش می دهد.
دکتر عموئی تصریح کرد: افزایش و توسعه فضای سبز در شهرها و روستاها توسط مردم و مسئولین، تشویق افراد جامعه به کاشت درخت در مناسبت های مختلف سال، آموزش و ارتقای فرهنگ محیط زیست در افراد مختلف جامعه به ویژه در کودکان مهم ترین راهکارهای پیشگیری و کاهش پدیده تغییر اقلیم می باشد
وی افزود: در راستای کاهش اثرات و پیشگیری از این چالش جهانی، باید همه دولت ها و نیز جامعه جهانی به صورت یکپارچه و مشترک در این زمینه اقدام نمایند.
دکتر عموئی گفت: امید است با افزایش آگاهی و نگرش آحاد مختلف جامعه جهانی ، در یک اقدام مشترک و یکپارچه نسبت به حفظ محیط زیست و به دنبال آن، کاهش اثرات نامطلوب پدیده " تغییر اقلیم " بر سلامت انسان و محیط زیست، گام های مطلوب و مناسبی برداشته شود.

 

برچسب ها: دمای زمین
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
اشتباه است

به گفته دانشمند بزرگ Henrik Svensmark کره زمین اخیرا وارد فاز سرمایش جهانی شده است........
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار