مدیر کل دفتر هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی گفت : صادرات محصول کیوی از تاریخ شانزدهم مهرماه باردیگر امکان‌پذیر می شود.
کد خبر: ۷۸۶۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳ 07 October 2019

روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران به نقل از محمود بازاری اعلام کرد: برابر تصمیمات جلسه مورخ ۲۲ شهریور سال ۹۷ میز ملی صادرات مرکبات و کیوی در استان مازندران که با حضور رئیس (وقت ) سازمان توسعه تجارت ایران، سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط، تشکل‌ها و اتحادیه‌های صادراتی و جمعی از صادرکنندگان کیوی، با هدف جلوگیری از عرضه محصول غیر استاندارد به لحاظ کیفی به ویژه دستیابی به حد مطلوب قند کیوی (حداقل بریکس ۶.۲) در بازارهای هدف، صادرات ارقام مختلف کیوی از تاریخ ۱۵ تیرماه لغایت ۱۵ مهر ماه سالیانه براساس ابلاغیه مورخ ۲۶ شهریور ۹۷ از تمامی گمرکات خروجی کشور ممنوع اعلام شد.

وی افزود: این تصمیم به واسطه رعایت شاخص های کیفی محصول کیوی و صیانت از برند این محصول در کشور از لحاظ کیفیت در بازارهای هدف اتخاذ شده‌است .

بازاری تاکید کرد: ظرفیت تقاضای بازارهای پیرامونی کشورمان، امکان صادرات بیش از ارقام فعلی وجود دارد که نیازمند برنامه ریزی هدفمند صادرکنندگان برای حضور پایدار در بازارها در قالب قراردادهای بلند مدت و ارسال مستمر محصول است.

گفتنی است، سال ۱۳۹۷، محصول کیوی به ارزش ۹۶ میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شده و مهمترین بازارهای صادراتی این محصول در زمان حاضر به ترتیب روسیه، عراق، هندوستان، امارات متحده عربی و افغانستان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار