دادستان عمومی و انقلاب چمستان با تاکید بر جلوگیزی از سوء استفاده برخی افراد در موضوع زمین‌خواری گفت: ۲.۵ هکتار از اراضی کشاورزی این بخش اعاده و به حالت سابق بازگشت.
کد خبر: ۷۸۸۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱ 14 October 2019

به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، محمد زارع اظهار داشت: در راستای تبصره دو ماده 10 قانون اصلاح قانون حفظ اراضی زراعی و باغها و همچنین پیگیری و حمایت‌های ریاست دادگستری مازندران، در خصوص حفظ اراضی کشاورزی اقدامات خوب و مناسبی انجام پذیرفته است.

وی افزود: در این راستا شاهد دیوارکشی، تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز بوده ایم که با ورود به موقع دستگاه قضایی استان و همکاری منابع طبیعی و نیروی انتظامی، 2.5 هکتار از اراضی کشاورزی در روستای سنگینده چمستان از اراضی‌کشاورزی و باغات به حالت سابق اعاده شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چمستان بیان داشت: حسب دستور و تاکید ریاست دادگستری استان مازندران، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها باید در جهت حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در خارج از بافت روستا و حریم شهرها دقت بیشتری داشته باشند تا از این طریق تداوم تولیدات کشاورزی را در استان شاهد باشیم.

 

وی یادآور شد: تغییر کاربری اراضی کشاورزی همواره چالش و مشکل اصلی فراگیر برای بخش کشاورزی است و اراضی کشاورزی باید به عنوان یکی از فاکتورهای اساسی استان مازندران حفظ شود که در این راستا دستگاه قضایی استان با متخلفین برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار