سود حاصل از زمین‌های وقفی این منطقه بعد از کسورات قانونی در همان منطقه صرف نیت‌های خیرخواهانه می‌شود.
کد خبر: ۷۹۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶ 03 November 2019

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر از ثبت ۲ وقف جدید به ارزش بیش از ۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام ابوذر زارعی کیاپی در نشست با اصحاب رسانه بهشهر با بیان اینکه قسمتی از شبه جزیره میانکاله بهشهر وقفی بوده و اوقاف از راه قانونی در حال پیگیری است، اظهار کرد: در چند ماه اخیر در این شهرستان دو وقف جدید که شامل وقف ملک مسکونی به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان جهت احداث مسجد و وقف یک واحد آپارتمان به ارزش ۲۷۰ میلیون تومان به نیت هزینه مسجد صاحب الزمان ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه بهشهر دارای ۸۰۰ موقوفه، ۴۰ بقعه متبرکه و تعداد ۳ هزار و ۲۰۰ رقبه وقفی است، تصریح کرد: کل سود حاصل از زمین‌های وقفی این منطقه بعد از کسورات قانونی در همان منطقه صرف نیت‌های خیرخواهانه می‌شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر از اجرای مزایده زمین‌های زراعی در منطقه کلاک این شهرستان خبر داد و گفت: مبلغ ۲۳۷ میلیون تومان به برندگان مزایده زمین‌های رزاعی این منطقه تحویل داده شد.

زارعی یادآور شد: قسمتی از شبه جزیره میانکاله بهشهر به مساحت تقریبی ۶ کیلومتری در محدوده قلعه پلنگان براساس مستندات (وقف نامه) موجود وقفی بوده و اداره منابع طبیعی مازندران با ارائه شکایت به شعبه ۱۶ ساری برای بازپس‌گیری این منطقه اقدام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برای ایام محرم و صفر با اجرای طرح شمیم در بهشهر مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان در جهت اقامه عزا در ۳۵ هیئت عزاداری تقدیم شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر تصریح کرد: ۳۰۰ بسته آموزشی شامل کیف و کتاب به ارزش ۴۵۰ میلیون ریالی در اوایل ماه مهر به دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه نیازمند این شهرستان اهدا شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار