ساخت این مدرسه سال ۹۵ آغاز شد و پس از یک توقف ۲ سال و نیمه در عرض کمتر از ۹ ماه تکمیل و بهره برداری شد.
کد خبر: ۷۹۵۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲ 07 November 2019

دو طرح آموزشی با حضور رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس عصر امروز پنجشنبه در شهرستان محمودآباد بهره‌برداری شد.

مدرسه ابتدایی ۶ کلاسه حضرت رقیه روستای آزادمون با زیربنای بیش از ۸۰۰ مترمربع با اعتبار ملی بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال از جمله این طرح ها بود که به بهره برداری رسید.

ساخت این مدرسه سال ۹۵ آغاز شد و پس از یک توقف ۲ سال و نیمه در عرض کمتر از ۹ ماه تکمیل و بهره برداری شد.

پروژه دیگر مدرسه ابتدایی اسفندیاری بود که با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال بازسازی و مقاومت سازی شد.

قربانعلی شیرزاد مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدراس استان مازندران در مراسم افتتاح این طرح ها گفت : متوسط سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۸ مترمربع و در مازندران ۵.۱ متر مربع و پایین تر از میانگین کشوری است.

وی افزود: سرانه فضای آموزشی در شهرستان محمودآباد هم سه متر و ۹۲ سانی متر مربع است که با میانگین استانی فاصله زیادی دارد.

شیرزاد استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس را از برنامه های نوسازی مدارس برشمرد و گفت که این کار از سال ۹۲ آغاز و تاکنون بیش از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شد.

وی با بیان اینکه تمام مدارس برخوردار از انرژی گاز طبیعی فاقد بخاری نفتی هستند، افزود: منظور از بخاری های ناایمن بخاری های گازی است که دارای علامت استاندارد نیز می باشند اما سیاست سازمان نوسازی این است که حتی بخاری های گازی نیز نباید در کلاس درس وجود داشته باشد.

شهرستان محمودآباد بالغ بر ۱۴ هزار و ۱۲۰ نفر دانش آموز دارد که در ۱۳۹ مدرسه در مقاطع ابتدایی ، متوسطه اول و دوم در حال تحصیل هستند.

حدود ۱۵ مدرسه در این شهرستان نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارند./ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار