رییس کل دادگستری مازندران گفت: با گذشت ۷ میلیارد تومانی شاکیان زمینه آزادی ۳۲ مددجو جرایم غیر عمد از زندان‌های مازندران فراهم شد.
کد خبر: ۷۹۶۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳ 10 November 2019

به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت الاسلام محمد صادق اکبری در جلسه ستاد دیه استان اظهار کرد: زندانیان جرایم غیر عمد به دلیل بروز مشکلات مالی در زندان هستند و باید تلاش کرد با کمک افراد نیکوکار زمینه برای آزاد سازی این افراد فراهم شود و هم اکنون ۷۴۵ نفر زندانی جرایم غیرعمد، چشم انتظار کمک‌های خیرانبوده که ما مسئولان باید به هر نحوی برای آزادی این زندانیان گام موثر برداریم.
وی با بیان اینکه باید شیوه مناسبی برای آزادی زندانیان انجام گیرد، تصریح کرد: درصد بالایی از خیرین ما کسانی هستند که حکم به نفع آنان صادر می‌شود و از حق مسلم خود برای حفظ بنیان و کیان خانواده گذشت می‌کنند تا زندانی آزاد شود و خانواده این زندانیان، کمتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار گیرند.
رییس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: در جلسه قبل ستاد دیه ۳۲ پرونده زندانیان جرایم غیر عمد بررسی شد که از این تعداد ۱۵ نفر آزاد شدند و ۱۷ نفر هم به بانک‌ها معرفی شده‌اند و اقدامات لازم در خصوص آزادی آنان انجام شده است، در جلسه امروز پرونده ۲۶ نفر مطرح شد که از این تعداد ۱۶ نفر به خاطر جرایم مالی، ۱ نفر به علت حوادث کارگاهی و ۹ نفر به علت ناتوانی در پرداخت مهریه در زندان هستند.
اکبری افزود: برای آزادی این افراد ۱۰ میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان مورد نیاز است که با تلاش و همکاری قضات و همکاران ستاد دیه استان ۲ میلیارد آن اعسار و بیش از ۷میلیارد تومان آن گذشت شاکیان است و مابقی ازطریق بانک‌های عامل از جمله بانک ملت، ملی، تجارت و صادرات و کمک‌های مردمی تامین شده است.
وی بیان کرد: ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان، تاکنون زمینه آزادی تعداد زیادی از زندانیان جرائم غیر عمد را در کشور فراهم کرده است اما همکاری شکات و گذشت از بخشی از مطالبات آن‌ها در آزادی زندانیان بسیار موثر بوده و امیدواریم این کار خیر خواهانه زمینه ترویج فرهنگ عفو و بخشش در جامعه را مهیا تر کند.
رییس کل دادگستری مازندران تاکید کرد: برگزاری جشن‌های گلریزان در کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی موثر است اما باید در کنار آن برای ترویج فرهنگ گذشت و ایثار نیز تلاش کرد و پویش و بسیج همگانی از سوی ستاد دیه و رسانه‌های مختلف استان صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار