اطلاعات بانکی افراد نیز بدون این که این اطلاعات در دسترس نهادهای دیگر قرار گیرد، دسته‌بندی شده است. بر این اساس، تمام مردم ایران از نظر میزان تراکنش‌های بانکی در ۵۰ گروه از کم به زیاد دسته‌بندی می‌شوند که این گروه‌ها توسط بانک مرکزی مشخص می‌شود
کد خبر: ۷۹۶۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹ 12 November 2019

 «طرح حمایت اجتماعی و معیشتی دولت قرار است با همکاری سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرایی شود. حال علاوه بر اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این طرح بانک‌های اطلاعاتی که بر پایه آن می‌توان به‌صورت دقیق مشمولان این طرح را شناسایی کرد، از اهمیت بالایی برخوردار است.»

روزنامه ایران : «در حالی که در سال‌های قبل هیچ نوع بانک اطلاعاتی جامع و کاملی از جمعیت کشور و طبقه‌بندی آنها وجود نداشت، از اواخر سال گذشته راه‌اندازی «سامانه رفاه ایرانیان» که از ابتدای سال‌ جاری ملاک حذف یارانه نقدی سه دهک بالای جامعه قرار گرفته است، به‌عنوان بانک اطلاعاتی کامل و قابل اتکا مطرح می‌شود. بر همین اساس علاوه بر اطلاعات هویتی شامل سن و جنس و مشخصات شناسنامه‌ای ایرانیان، اطلاعاتی نظیر محل زندگی، شغل و میزان تحصیلات آنها نیز در این سامانه وجود دارد. اما اطلاعات مهمی که مبنای شناسایی دهک‌های مختلف می‌شود نیز در این بانک جمع‌آوری شده است؛ به طوری که دارایی‌های افراد شامل تعداد خودرو، مجموع ارزش خودرو، تعداد ملک اظهاری، مجموع ارزش ملک، تعداد سفرهای خارجی، شغل افراد و... به طور کامل در دسترس است.

همچنین اطلاعات بانکی افراد نیز بدون این که این اطلاعات در دسترس نهادهای دیگر قرار گیرد، دسته‌بندی شده است. بر این اساس، تمام مردم ایران از نظر میزان تراکنش‌های بانکی در ۵۰ گروه از کم به زیاد دسته‌بندی می‌شوند که این گروه‌ها توسط بانک مرکزی مشخص می‌شود.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار