نماینده ولی فقیه مازندران
نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری وحدت را اولویت اصلی جهان اسلام دانست و گفت: تفرقه میان شیعه و سنی برنامه اصلی استکبار و دشمنان اسلام است.
کد خبر: ۷۹۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸ 15 November 2019

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه افزود: آنچه امروز بیش از هر زمان دیگری مسلمانان به آن نیاز دارند، وحدت زیر پرچم اسلام و فارق از تفاوت نگرش است.

وی با بیان اینکه وحدت در اسلام یک نگرش بین المذهبی است، گفت: نگرش های متعددی در اسلام وجود دارد که نباید زمینه تفرقه و شکاف میان مسلمانان شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران اختلاف نظر در اسلام را مساله‌ای درون خانوادگی دانست و افزود: دشمن به شدت به دنبال تفرقه انداختن میان مسلمانان است و تفرقه افکنی دشمنان اسلام هم سابقه تاریخی بلندی دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه استکبار جهانی و دشمنان اسلام از طریق دست نشاندگان منطقه ای خود در صدد اجرای برنامه اختلاف افکنی هستند.

محمدی لایینی با اعلام این که امروز پنج عامل محور وحدت مسلمانان است، گفت: منافع کلان ملی و امتی ، دشمن مشترک ، عقاید مشترک و باور به خدای یگانه ، حوادث و بلایای طبیعی و ولایت مهم ترین محور وحدت مسلمانان است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه اسلام با اختلاف آرا هیچ مخالفتی ندارد ، تاکید کرد: مسلمانان باید نگرش های متفاوت یکدیگر را پذیرفته و در کنار هم همانند یک مشت محکم در مقابل دشمنان اسلام بایستند.

محمدی لائینی همچنین اظهار داشت: مسئولان باید پیش قراول وحدت میان مسلمانان باشند و در این راه ثابت قدم باشند. /ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار