آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره تئاتر مازندران:
هیات داوران سی ویکمین جشنواره تئاتر مازندران؛ نمایش های «بقا» و «طالب» را جهت حضور در جشنواره تئاتر فجر انتخاب کردند. در در بخش نهایی جشنواره هیات داوران متشکل از خانم مهتاب نصیر پور، آقایان محمد رضا غفاری و حسین کیانی ضمن قرائت بیانیه،آثار برتر جشنواره را اعلام کردند.
کد خبر: ۷۹۷۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳ 15 November 2019

به گزارش تابناک مازندران، داوران سی ویکمین جشنواره تئاتر مازندران نمایش های «بقا» از آمل و «طالب» از ساری را بدون اولویت جهت راه یابی به تئاتر فجر انتخاب کردند.
بر اساس این گزارش، آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره تئاتر مازندران 23 آبان ماه 98 با حضور معاون سیاسی استانداری مازندران، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران، رییس مرکز هنر های نمایشی کشور، هنرمندان 12 گروه منتخب در جشنواره و تنی چند از مسئولان استانی و شهری در سینما سپهر ساری برگزار شد.

انتخاب نمایش های برتر جشنواره تئاتر فجر در مازندران+ گزارش تصویری
 
انتخاب نمایش های برتر جشنواره تئاتر فجر در مازندران+ گزارش تصویری
 


پس از اجرای موسیقی محلی مازندرانی که سرآغاز مراسم سی و یکمین جشنواره تئاتر استان مازندران بود، از خانواده شهید هنرمند عرصه تئاتر مازندران، شهید مهدی عبدلله پور از شهرستان فریدونکنار با اهدای لوح سپاس و جوایزی تجلیل به عمل آمد.
هیات داوران کانون پیشکسوتان تئاتر انجمن هنرهای نمایشی متشکل از اسفندیار بهاری، هوشنگ رضایی، محمد منصوری، محمدرضا ضمیر پور، الله یار هزار جریبی، صفرعلی اوجانی،محمد جونیان وحمیدرضا گل محمدی تواندشتی که برای اولین بار در طول برگزاری جشنواره تئاتر استانی جهت انتخاب اثر برتر جشنواره به داوری پرداختند، پس از قرائت بیانیه توسط نماینده هیات داوران، نمایش «جنگال» به نویسندگی و کارگردانی علی قاجاری به عنوان اثر برتر جشنواره شناختند و با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از کارگردان این نمایش تجلیل به عمل آوردند.
با توجه به اینکه نمایش«تولد18 سالگی» از آمل به نویسندگی و کارگردانی سارا فرخی که بازیگران آن متشکل از مددجویان بهزیستی از سوی هیات داوران بازبین در بخش میهمان جشنواره حضور پیدا کرده بودند، با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از کارگردان و اعضای گروه این نمابش با نگاهی ویژه تجلبل به عمل آمد.
و اما در بخش آثار منتخب از سوی کانون منتقدان تئاتر انجمن هنری های نمایشی شعبه مازندران متشکل از حدیث زارع نژاد، علیرضا سعیدی کیاسری، مهدی روشن ضمیر، رضا امیری صالحی و مصطفی غفاری ساروی پس از قرائت بیانیه هیات داوران کانون منتقدان تئاتر ، در بخش نمایش نامه نویسی ضمن تقدیر از کاظم مژدهی نویسنده نمایش «پانما»، حامد کریمی نویسنده نمایش «چند پاراگراف عشق» را به عنوان نویسنده برتر معرفی کردند. در بخش کارگردانی، مهدی ملکی کارگردان نمایش«پس از برخورد جسم سخت بر سر» از سوادکوه ر ا حائز رتبه برتر دانستند و در بخش اثر برتر نمایش «جنگال» به نویسندگی و کارگردانی علی قاجاری از ساری را به عنوان رتبه برتر شناخته و با اهداء لوح تقدیر و جوایزی از آن ها تقدیر به عمل آوردند.
در بخش نهایی جشنواره هیات داوران متشکل از خانم مهتاب نصیر پور، آقایان محمد رضا غفاری و حسین کیانی ضمن قرائت بیانیه،آثار برتر جشنواره را به شرح ذیل اعلام کردند.

انتخاب نمایش های برتر جشنواره تئاتر فجر در مازندران+ گزارش تصویری
 
انتخاب نمایش های برتر جشنواره تئاتر فجر در مازندران+ گزارش تصویری
 


در بخش طراحی صحنه:
هیات داوران در بخش طراحی صحنه با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به مهرناز مشرفی طراح صحنه «جنگال» از ساری و آنیتا محمدی طراح صحنه نمایش«چند پارا گراف عشق» از قائمشهر را رتبه برتر جشنواره دانستند.
در بخش طراحی نور:
هیات داوران دراین بخش لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره را به مازیار نصری طراح نور نمایش«آقای کانگ» از آمل اهدا کرد.
در بخش طراحی پوستر:
هیات داوران در این بخش لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره را به مجتبی دهدار طراح پوستر نمایش«خواب در فنجان خالی» از نکا اهدا کرد.
در بخش طراحی لباس:
هیات داوران ضمن اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره به سامره الیاسی طراح لباس نمایش«جنگال» از ساری، تندیس جشنواره ، لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش را به شیدا قنبری طراح لباس نمایش«بقا» از آمل اهدا کرد.
در بخش موسیقی:
هیات داوران دراین بخش با اهدای لوح تقدیر وجایزه نقدی جشنواره به گروه موسیقی نمایش«پانما» از چالوس، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش را به قدرت اله مجیدی نیا مسئول موسیقی نمایش«طالب» از ساری اختصاص داد.
در بخش طراحی صحنه:
هیات داوران جشنواره با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی، رتبه سوم این بخش را به مرتضی کاظمی نیا طراح صحنه نمایش«برخورد جسم سخت به سر» ازسوادکوه اختصاص داد.
سهیل شیخ متولی طراح صحنه نمایش«آقای کانگ» از آمل با دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی، رتیه دوم این جشنواره را از آن خود کرد.
تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه اول جشنواره به آیدا نبی پور طراح صحنه نمایش «بقا» تعلق گرفت.
در بخش بازیگری زن:
هیات داوران جشنواره با اهدای تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی، رتبه سوم بازیگری زن را به مونا زاغی بازیگر نمایش«برخورد جسم سخت به سر» از سوادکوه اختصاص داد.
الهام ربانی بازیگرنمایش«چند پاراگراف عشق» قائمشهر با دریافت تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی، رتبه دوم این جشنواره را متعلق به خود کرد.

اهدای تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر بازیگری زن، مشترکا به سحر مشرفی از نمایش «آقای کانگ» آمل وآزاده عبداله نژاد از نمایش «طالب» ساری اعطا شد.
در بخش بازیگری مرد:
هیات داورن در بخش بازیگری مرد، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه سوم مشترک را به میلاد محمد نژاد بازیگر نمایش«برخورد جسم سخت به سر» از سوادکوه و نیما صالحی بازیگر نمایش نمایش«تنت تازیانه‌ای است که زلفش را در باد بی‌زمان رها کرده« از تنکابن اهدا کرد.
تندیس جشنواره ، لوح تقدیر و جایزه رتبه دوم جشنواره به تورج زایدلی بازیگر نمایش «طالب» از ساری اختصاص داده شد.
تندیس جشنواره ، لوح تقدیر و جایزه رتبه نخست جشنواره مشترکا به امیر حسین حسام از نمایش«پانما» و پویا جعفری بازیگرنمایش «آقای کانگ» اعطا شد.
در بخش نمایش نامه نویسی:
هیات داورن در بخش نمایش نامه نویسی؛ حامد کریمی نویسنده نمایش «چند پاراگراف عشق» قائمشهر را با اهدای تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی حائز رتبه سوم دانست.
اهدای تندیس،جشنواره،لوح تقدیرو جایزه نقدی در رتبه دوم جشنواره به افشین نبی پور نویسنده نمایش نامه «بقا» آمل تعلق گرفت.
رتبه نخست نمایش نامه نویسی با اهدای تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به سهیل شیخ متولی نویسنده نمایش نامه»آقای کانگ» از آمل اختصاص داده شد.
در بخش کارگردانی:
تندیس جشنواره، لوح تقدیرو جایزه نقدی در رتبه سوم کارگردانی به تورج زایدلی کارگردان نمایش «طالب» از ساری داده شد.
رتبه دوم کارگردانی با اهدای تندیس جشنواره، لوح تقدیرو جایزه نقدی به سهیل شیخ متولی کارگردان نمایش «کانگ» از آمل اعطا شد.
رتبه نخست بخش کارگردانی با اهدای تندیس جشنواره، لوح تقدیرو جایزه نقدی به کارگردانان نمایش «بقا» آمل آقایان افشین نبی پور و محمد رضا شجاعی تعلق گرفت.
در بخش آثار برتر:
هیات داوران سی و یکمین جشنواره تئاتر استان مازندران دربخش آثار برتر، با اهدای تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی، به نمایش «بقا» ازآمل به کارگردانی مشترک آقایان افشین نبی پور و محمد رضا شجاعی و نمایش «طالب» از ساری به کارگردانی تورج زایدلی را بدون اولویت شایسته معرفی به دبیرخانه جشنواره فجر دانست.
گفتنی است که سی و یکمین جشنواره تئاتر استان مازندران با حضور 12 گروه منتخب از هشت شهر استان از 20 الی 23 آبان ماه 98 در ساری برگزار شد.

انتخاب نمایش های برتر جشنواره تئاتر فجر در مازندران+ گزارش تصویری
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار