شیوع و فعالیت بیماری در مناطقی که شدیدتر است نیازمند همکاری همه جانبه می باشد تا بیماری از حالت طغیانگری خارج شود با مراجعه سریعتر به پزشک معالج و اقدامات درمانی بستری و همچنین جلوگیری از حضور کودکان در مهد های کودک نسبت به کنترل بیناری اقدام کنند.
کد خبر: ۸۰۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶ 26 November 2019

به گزارش تابناک مازندران، معاونت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شناسایی 54 بیمار آنفولانزا در این استان خبر داد.

بر اساس این گزارش، حامد روحانی زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع آنفولانزا و رعایت نکات پیشگیرانه اظهار کرد: از شهریور ۹۸ تاکنون ۶ نفر بر اثر انفولانزا فوت کردند و ۵۴ بیمار شناسایی شدند.

وی تصریح کرد: شیوع و فعالیت بیماری در مناطقی که شدیدتر است نیازمند همکاری همه جانبه می باشد تا بیماری از حالت طغیانگری خارج شود با مراجعه سریعتر به پزشک معالج و اقدامات درمانی بستری و همچنین جلوگیری از حضور کودکان در مهد های کودک نسبت به کنترل بیناری اقدام کنند.

معاونت بهداشت درمان و اموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: به طور معمول زمان درمان ۱ هفته ای دارد در بابلسر تعداد مبتلایات بیشتری داشت که ۲ مورد فوتی داشت که یک نفر بسیار دیر مراجعه کرده و نفر دیگر مصرف کوروتن داشت و در عرب استان نیز مواردی گزارش شده است.

روحانی زاده خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی درست ومنطقی، محافظت مراقبت و رفتار طبیعی و حساس شدن جوامع کفایت می کند اما این شیوع به حدی نیست که ایجاد رعب و وحشت کند.

وی با اشاره به اینکه انفولانزا دو هفته زودتر از مورد انتظار شیوع پیدا کرده گفت: انفولانزای پرندگان مرغ وماکیان نیز در حال پیگیری وکنترل است و بهورزها نیز در مناطق پر شیوع خانه به خانه در حال اطلاع رسانی هستند.

معاونت بهداشت درمان و اموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه واکسن انفولانزا برای افراد های پر ریسک بصورت رایگان است گفت: برای تفراد کم بضاعت کمیته امداد ورود پیدا کرده و دانشگاه علوم‌پزشکی نیز حمایت خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار