کد خبر: ۸۰۱۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷ 30 November 2019

هواشناسی مازندران از ورود دو سامانه بارشی به استان طی هفته جاری خبر داد و اعلام کرد با ورود این سامانه‌ها، دمای هوا ۵ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد .

استان مازندران طی روزهای اخیر هوای آفتابی و نسبتا گرم را پشت سر گذاشت به طوری که افزایش دما در برخی نقاط از جمله گلوگاه و پل سفید به ترتیب به ۲۰ و  ۲۴ درجه سانتی گراد رسید .

مازندران در حالی این  شرایط جوی را دارد که طی روزهای آینده با ورود سامانه های بارشی وضعیت آب و هوایی تغییر می کند و دما هوا به یکباره کاهش می یابد . 

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در هفته پیش رو دو سامانه بارشی وارد استان می شود که یکی از این سامانه ها اواسط این هفته و سامانه دیگر نیز اواخر هفته آینده به این استان وارد می شود .

سعید غلامپور افزود: نخستین سامانه بارشی از بعد از ظهر دوشنبه از غرب مازندران وارد استان می شود و وزش باد نسبتا سریع از این مناطق آغاز می شود و به تدریج به دیگر مناطق در مرکز و شرق استان گسترش می یابد .

وی ادامه داد : همراه با ورود این سامانه بارشی دمای هوا بین پنج تا ۱۰ درجه سانتی گراد کاهش خواهد یافت.

کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران با اعلام این که سامانه بارشی نخست تا روز سه شنبه در منطقه ماندگار است و باعث بارش برف در ارتفاعات و مواجی شدن دریای خزر می شود ، اظهار داشت: طی روزهای چهارشنبه وپنجشنبه این هفته هوای مازندران آفتابی خواهد بود و از عصر پنجشنبه با ورود سامانه بارشی دوم ، بارندگی های استان دوباره آغاز می شود .

به گفته غلامپور این وضعیت بارندگی ها تا روز جمعه سیزدهم آذر ماه ادامه دارد که با کاهش دما نیز همراه است .

وی گفت : در روزهای بارانی و سرد فعالیت دریایی ممنوع است .

هواشناسی مازندران کمینه و بیشینه دمای هوای ساری ، مرکز این استان را برای امروز شنبه ۹ و ۲۰ درجه سانتی گراد پیش بینی کرد .

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار