استاندار مازندران با توصیه به دستگاه‌های اجرای به صحبت‌های خود ادامه داد و افزود: نباید از امکانات دولتی بر له و علیه کاندیدای استفاه شود.
کد خبر: ۸۰۱۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵ 30 November 2019

 ستاد انتخابات مازندران با حضور مسؤولان هیأت نظارت و هیات اجرایی در استانداری افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، صبح امروز ستاد انتخاباتی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل در استانداری مازندران با حضور مسؤولان اجرایی و اعضای هیأت نظارت استان مازندران در استاندرای مازندران افتتاح شد.

استاندار مازندران در این مراسم اظهار کرد: ملاک انتخاب ما برای کسب کرسی نمایندگی مجلس مردم هستند.

احمد حسین‌زادگان با اعلام اینکه با انتقاد از آغاز تبلیغات داوطلبان نمایندگی مجلس در فضای مجازی، تصریح کرد: این موضوع از نظر مسؤولان برگزار کنندگان انتخاب دور نمی‌ماند.

وی با اعلام اینکه کشور در تحریم اقتصادی است، افزود: داوطلبان نمایندگی مجلس مسائلی را مطرح کنند که قابلیت اجرایی داشته باشد.

استاندار مازندران با اعلام اینکه کاندیدا خودشان را ملزم به قانون کنند، یادآور شد: مشاوران حقوقی در سطح شهرستان‌های پیش‌بینی شده که به سؤالات و دغدغه‌های داوطلبان نمایندگی مجلس پاسخ دهند.

حسین‎‌زادگان با اعلام اینکه سوابق داوطلبان نمایندگی مجلس در فاصله زمانی 10 الی 21 روزه توسط مراجع چهارگانه مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: صلاحیت داوطلبان از 17 تا 26 آذرماه در هیأت اجرایی بررسی و 27 آذرماه هم مراتب رد صلاحیت توسط فرمانداری‌ها مرکز حوزه به داوطلبان اعلام می‌شود.

وی اضافه کرد: از 28 آذرماه تا اول دی داوطلبان رد صلاحیت شده فرصت دارند تا شکایت خود را به هیأت نظارت استان‌ها اعلام کند.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: فرایند بررسی شکایت‌ها از دوم دی‌ماه توسط هیأت نظارت استان‌های آغاز شده و اظهارنظر درباره صلاحیت داوطلبان پس از کسب نظر هیأت مرکزی نظارت به فرمانداری‌ها تا 21 دی‌ماه اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: از 22 دی ماه تا 11 بهمن مراتب تایید یا رد صلاحیت داوطلبان توسط فرمانداران مراکز انتخابیه به آنها اعلام می‌شود.

حسین‌زادگان در ادامه یادآور شد: فضای خوبی در بین برگزار کنندگان فراهم شده و اصل بی‌طرفی و قانون‌مداری تاکید ویژه داریم و باید ضریب اعتماد مردم را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: مردم از حق قانونی خویش در انتخابات استفاده کنند و افرادی را که واقعا کارایی لازم برای کشور را دارند انتخاب کنند.

استاندار مازندران با توصیه به دستگاه‌های اجرای به صحبت‌های خود ادامه داد و افزود: نباید از امکانات دولتی بر له و علیه کاندیدای استفاه شود.

وی با اعلام اینکه انتخابات به لحاظ امنیتی بسیاری دارای اهمیت است، گفت: با افرادی که قصد دارند بنا به هر دلایل فضای نامناسب انتخاباتی در استان ایجاد کنند به صورت جدی برخورد می‌شود.

حسین‌زادگان در پایان گفت: صیانت از آراء مردم حق قانونی که مردم از مدیران اجرایی و هیأت نظارت انتظار دارند و از همه ظرفیت‌ها برای صیانت آراء مردم استفاده می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار