او در پاسخ به این پرسش که در این مدت پیشنهاد مربیگری از سوی کشورهای دیگر داشته است یا خیر گفت: خیر. هنوز در وزنه برداری و مربیگری باید موارد بیشتری را یاد بگیرم. از طرفی اولویتم هم همیشه کشور خودم بوده است.
کد خبر: ۸۰۱۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۴ 01 December 2019

 قهرمان وزنه برداری المپیک لندن گفت: سعید علی حسینی با توجه به دوری چند ساله از وزنه برداری و البته تعهدی که در لیگ داشت باید بیشتر در مورد خداحافظی فکر می کرد.

بهداد سلیمی در گفتگو با ایسنا درباره ی خداحافظی سعید علی حسینی از وزنه برداری بیان کرد: با توجه به اینکه سعید علی حسینی سالها دوری از وزنه را تحمل کرد، بنابراین الان حیف بود بخواهد خداحافظی کند و به نظرم باید بیشتر فکر می کرد. البته او هم ممکن است شرایط خاص خود را داشته باشد و تصمیمی هم که گرفت براساس آن شرایط بوده است. همه ما تلاش کردیم منصرفش کنیم اما نشد و این تصمیمی بوده که خودش گرفت و باید به آن احترام گذاشت.

*حیف است علی حسینی بدون مدال المپیک خداحافظی می‌کند

سلیمی در پاسخ به این پرسش که با توجه به از دست رفتن المپیک برای علی حسینی فکر می کند هر ورزشکار دیگری هم جای او بود تصمیم به خداحافظی می گرفت، تاکید کرد: یکی از دلایل تاثیر گذار در تصمیمی که گرفت می تواند همین مسئله باشد. شرایط سنی او به گونه ای است که المپیک توکیو می توانست آخرین المپیکش باشد و آنجا به هدف و آرزویش برسد.

او افزود: با توجه به توان و استعدادی که داشت حیف است بدون مدال المپیک خداحافظی کند اما باز هم خدارا شکر بعد از پایان محرومیتش توانست دو مدال خوب در قهرمانی جهان و بازی های آسیایی بگیرد و دست خالی نرود.

*علی حسینی باید به تعهدش عمل می کرد

سرمربی تیم ایران مال در در مورد اینکه با خداحافظی علی حسینی این تیم وزنه بردار فوق سنگین خود را از دست داد نیز گفت: علی حسینی تعهدی به باشگاه داشت و باید به تعهدش عمل می کرد چون حتی 50 درصد از قراردادش را هم گرفت اما متاسفانه زیر قولش زد و به تعهدش توجه نکرد و این تصمیم را گرفت. از این رو باید بیشتر فکر می‌کرد.

*مسائلی را در این دوره سه ماهه یاد گرفتم که خیلی به من کمک می‌کند

سلیمی در پاسخ به این پرسش که دوره مربیگری سه ماهه در مجارستان رو به پایان است و چقدر این دوره توانست به دانش مربیگری شما اضافه کند، تاکید کرد: این دوره بسیار خوب بود و نسبت به تمام کلاسهایی که در وزنه برداری گذاشته می شود، متفاوت بود. جدا از بحث های تخصصی وزنه برداری و تمرینات عملی، با ما روش های تمرینی تئوری را کار کردند. پنج کلاس در فدراسیون جهانی با موضوعاتی نظیر مبارزه با دوپینگ، برگزاری مسابقات و نحوه ارتباطات در فدراسیون جهانی داشتیم.

او افزود: همچنین مسائل دیگر مانند روانشناسی ورزشی جامعه شناسی ورزشی، فیزیوتراپی، ورزش های عمومی، ارتباطات ورزشی را هم جدا از بحث تخصصی وزنه برداری به ما آموزش دادند که خیلی خوب بود و می تواند به من خیلی کمک کند. اکنون هم کلاسها که تمام شده است آخرین امتحاناتم را پشت سر می گذارم و اواسط آذر به ایران برمی گردم. فکر می کنم برای مسابقات لیگ در ایران باشم.

*اولویتم مربیگری در کشورخودم است

ملی پوش سابق فوق سنگین ایران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه علاقه مند نیست در ایران از تجربه ای که به دست آورده استفاده کند، تصریح کرد: تمام هدف من از اینکه این دوره سه ماهه را رفتم و سختی و مشکلات را تحمل کردم این بود که چیزی یاد بگیریم که بعد بتوانم در کشور خودم آموزش دهم و هدف چیز دیگری نیست. الان هم در لیگ سرمربیگری می کنم و ان شاءالله این تجربیاتم را در اختیار وزنه برداران قرار می دهم.

او در پاسخ به این پرسش که در این مدت پیشنهاد مربیگری از سوی کشورهای دیگر داشته است یا خیر گفت: خیر. هنوز در وزنه برداری و مربیگری باید موارد بیشتری را یاد بگیرم. از طرفی اولویتم هم همیشه کشور خودم بوده است.

*قهرمانان به نحوه دعوت فدراسیون انتقاد داشتند

سلیمی در مورد دعوت شدنش به جلسه مشورتی فدراسیون وزنه برداری در حالی که در خارج از ایران حضور داشت و اینکه قهرمانان دیگر هم به این جلسه نرفتند، گفت: من از دعوت خودم تعجب کردم و فکر نمی کنم فدراسیون اطلاع نداشته که من در دوره مربیگری مجارستان هستم. انتقاداتی به نحوه دعوت وارد است و قهرمانان دیگر مانند کوروش باقری، حسین توکلی و سجاد انوشیروانی هم به این نحوه دعوت انتقاد داشتند چون نحوه دعوت از قهرمانان قشنگ نبود. اگر شکل دعوت به گونه دیگر بود شاهد این بودیم قهرمانان در این جلسه شرکت می کردند. به نظرم رویه باید تغییر کند تا شاهد باشیم قهرمانان و ورزشکاران در وزنه‌برداری بمانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار