مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی به مناسبت روز نیروی دریایی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۰۱۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۸ 01 December 2019

حجت‌الاسلام محمود مشایخ در این با اشاره به شعار نیروی دریایی "راه ما راه حسین است" اظهار کرد: راه امام حسین عزتمندی، لذت طلبی، ایثار و شهادت طلبی بوده که نیروی دریایی آن را شعار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه مولفه‌های عزت و اقتدار در نظام جمهوری اسلامی چند چیز بوده که مردم به عنوان نخستین مولفه آن هستند، تصریح کرد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که نظام مردمی است و این مردم هستند که همواره از حکومت و نظام جمهوری اسلامی و انقلاب دفاع کردند.

امام جمعه نوشهر ذات انقلاب را به عنوان دومین مولفه عزت و اقتدار کشور عنوان کرد و گفت: ذات انقلاب از مولفه‌های قدرت است یعنی چه در ایدئولوژی انقلاب و چه فرهنگ و تفکرانقلاب عزت و قدرت خوابیده است، همچنین فرهنگ علوی، عاشورایی و مهدوی در این انقلاب وجود دارد.

مشایخ خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح کشور نیروهایی با پشتوانه مردمی و اقتدار است و باید گفت امروز نیروهای مسلح ما از کرامت بالایی در دنیا برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر با همه امکانات و تجهیزاتی که دارد از عوامل عزت این کشور است، افزود: در گذشته نیروهای دریایی و هوایی دوره تحصیلات خود را در خارج از کشور می‌گذراندند البته تنها آموزش نبود بلکه زیر سلطه آن‌ها بودند و کشورهای خارجی خط مشی نیروهای ما را مشخص می‌کردند اما امروز با کرامت بالا و عزت در داخل کشور با اساتیدی که اهل همین کشور هستند، دوره‌ها را آموزش می‌بینند.

امام جمعه نوشهر با تاکید بر اینکه ارتش ایران مهار ناپذیر است، گفت: چراکه روی پای خود ایستاده است و در شرایط تحریم و سخت که در حال حاضر حاکم است به توانمندی‌های زیادی دست یافته است، نیروهای مسلح ما توانستند پهپاد پیشرفته آمریکا را ساقط کنند و همچنین موشک‌های پیشرفته کشور ما موجب ترس دشمن شده است.

مشایخ ادامه داد: کشتی‌ها، ناوها و زیردریایی و آنچه که مورد نیاز است سال به سال در حال تکمیل است و همه این‌ها نشانه اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی اقتدار خود را در امنیت دریایی نشان داده است، عنوان کرد: بیشتر تجارت‌ها در دریا صورت می‌گیرد و امنیت آن به وسیله شماها تامین می‌شود.

امام جمعه نوشهر وجود فرماندهی با بصیرت و آگاه و مدبر را از دیگر مولفه‌های قدرت نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: مقام معظم رهبری با درایت خود توانست آتش فتنه را خاموش کند و همواره این کشور را از شر بیگانگان و دشمنان نجات داده است./ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار