در روز چهارشنبه ۱۳ آذر آسمان استان صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما از اواخر وقت با افزایش ابر و پنج‌شنبه ۱۴ آذر نیمه ابری به‌تدریج ابری از سمت غرب مازندران همراه با بارندگی (در ارتفاعات با بارش باران و برف) کاهش دما و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۸۰۱۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸ 01 December 2019

معاون‌ توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌های هواشناسی طی هفته جاری دو سامانه بارشی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

احمد اسدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با نفوذ سامانه بارشی اول از بعدازظهر دوشنبه ۱۱ آذر از سمت غرب استان بارندگی و وزش باد نسبتا شدید شروع و به‌تدریج تا شب به مناطق مرکزی و شرقی استان نیز گسترش می‌یابد.

وی تصریح کرد: بارش به همراه کاهش دما تا پایان روز سه‌شنبه در مازندران ادامه خواهد داشت و طی دوشنبه شب و روز سه شنبه بارش در ارتفاعات به‌صورت برف خواهد بود.

معاون‌ توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران خاطرنشان کرد: زمان فعالیت سامانه بارشی دوم نیز از روز پنجشنبه ۱۴ آذر تا بامداد شنبه بوده که پیامد آن بارش باران در مناطق ساحلی و جلگه‌ای و بارش برف در ارتفاعات خواهد بود.

اسدی ادامه داد: لازم به‌ذکر است با توجه به فاصله زمانی سامانه بارشی دوم ممکن است تغییراتی داشته باشد که در این صورت تغییرات احتمالی متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی مازندران در روز یک‏شنبه ۱۰ آذر صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در ارتفاعات با وزش باد گرم است.

معاون‌ توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: در روز دوشنبه ۱۱ آذر اسمان استان نیمه ابری از بعدازظهر ابری همراه با بارش باران(در ارتفاعات با بارش باران و برف) کاهش دما و وزش باد و در روز سه‎شنبه ۱۲ آذر ابری همراه با بارندگی(در ارتفاعات مه‌آلود با بارش برف) و کاهش دما خواهد بود.

اسدی بیان کرد: در روز چهارشنبه ۱۳ آذر آسمان استان صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما از اواخر وقت با افزایش ابر و پنج‌شنبه ۱۴ آذر نیمه ابری به‌تدریج ابری از سمت غرب مازندران همراه با بارندگی (در ارتفاعات با بارش باران و برف) کاهش دما و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: در روز جمعه ۱۵ آذر هوا ابری همراه با بارندگی (در ارتفاعات مه‌آلود با بارش برف) کاهش دما و وزش باد است.

معاون‌ توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران یادآور شد: قابل توجه باغداران عزیز، طی ده روز آینده سرمایی که به مرکبات آسیب بزند، نخواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار