اگر اینطور است ما باید خیلی پولدار باشیم. در سال ۸۹ فدراسیون مصوبه‌ای را بابت درصدهایی که باید از قرارداد بازیکنان، مربیان و دیگر عوامل تیم‌ها دریافت شود، ابلاغ کرد. در کل ۶ درصد از قرارداد یک بازیکن کسر می‌شود، ۳ درصد به هیئت‌ها و ۳ درصد هم به فدراسیون تعلق می‌گیرد.
کد خبر: ۸۰۲۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶ 02 December 2019

 

دبیر هیئت فوتبال استان تهران گفت: هیات فوتبال استان تهران تنها هیات فوتبال کشور است که حسابرس قانونی دارد.
به گزارش فرتاک نیوز،

عباس تیموری در واکنش به صحبت‌های ووریا غفوری کاپیتان استقلال تهران پیرامون اینکه از قرارداد بازیکنان به دلایل مختلف درصدهایی کم می‌شود و حتی هیئت فوتبال استان تهران هم درصدی را از قرارداد بازیکنان دریافت می‌کند و درنهایت حدود ۵۰ درصد به بازیکنان پول می‌رسد، اظهار داشت:‌ اگر اینطور است ما باید خیلی پولدار باشیم. در سال ۸۹ فدراسیون مصوبه‌ای را بابت درصدهایی که باید از قرارداد بازیکنان، مربیان و دیگر عوامل تیم‌ها دریافت شود، ابلاغ کرد. در کل ۶ درصد از قرارداد یک بازیکن کسر می‌شود، ۳ درصد به هیئت‌ها و ۳ درصد هم به فدراسیون تعلق می‌گیرد.

تیموری افزود: ۳ درصدی که به هیئت فوتبال استان می‌رسد، بابت رشد و توسعه فوتبال در استان است. طبق ابلاغی که انجام شده این باشگاه‌ها هستند که باید ۳ درصد از قراردادها را پرداخت کنند و در واقع بازیکنان طرف حساب نیستند. با توجه به مشکلات عدیده مالی که باشگاه‌ها دارند، اگر حسابرسی شود، متوجه می‌شوید که ما اصلاً پولی از این بابت نگرفته‌ایم، مگر اینکه بازیکنی در بحث نقل و انتقالش بخواهد شفاف‌سازی شود، در این صورت باشگاه ورود می‌کند و آن درصد را از محل قرارداد بازیکن کسر می‌کند. این قانون است که باید ۶ درصد از قرارداد یک بازیکن کسر شود.

دبیر هیئت فوتبال استان تهران در مورد اینکه این درصدها با توجه به قرارداد بازیکنان پول های خوبی می‌شود و هیئت فوتبال استان تهران وضع مالی خیلی خوبی دارد، پس توسعه فوتبال استان در چه زمینه‌ای بوده، گفت: این مطلبی دیگر است که باید در یک برنامه‌ای دیگر مورد بررسی قرار بگیرد.

وی افزود: باید صراحتاً بگویم ما هیچ مبلغی را از محل قرارداد بازیکنان تیم‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس و پیکان که در استان تهران هستند، در این چند سال دریافت نکردیم، این درصدها فقط در مواردی مانند موارد مالیاتی که بازیکن به مشکل می‌خورد و مجبور می‌شود، پرداخت می‌شود. هیچ ضمانت اجرایی بابت پرداخت این ۳ درصد وجود ندارد. باید خیلی خوشبینانه نگاه کنیم که بگوییم از استقلال و پرسپولیسی که این همه مشکل مالی دارند، درصدی را از قرارداد بازیکنانشان دریافت کرده‌ایم. اصلاً چنین چیزی وجود ندارد.

تیموری در مورد اینکه معتقد است کسر این درصدها قانون است، اما چطور می‌شود که بازوی اجرایی برای آن وجود ندارد، اضافه کرد: وقتی که بازیکن از باشگاه خودش طلب دارد و نمی‌تواند آن را بگیرد و باشگاه‌ها با شکایت‌های ریز و درشت زیادی مواجه می‌شوند، با کدام ضمانت اجرایی و قدرت می‌توانیم فشار بیاوریم و پولمان را بگیریم؟ متأسفانه باید بگویم چنین مبلغی را دریافت نکردیم. فقط در سال گذشته توانستیم از بازیکنان لیگ دسته سوم که کل قراردادهای تیم‌هایشان مبلغ زیادی نمی‌شود درصدمان را دریافت کنیم.

دبیر هیئت فوتبال استان تهران در مورد اینکه ووریا غفوری معتقد است که باشگاه‌ها این درصدها را کسر می‌کنند، گفت: این بحث کلانی است. او بیاید ببینیم قراردادهایی که در این چند ساله بسته شده چقدر شفاف و واقعی بوده است؟ قبلاً بحث سقف قراردادها مطرح بود، الان هم می‌گویند قراردادهای صوری و غیرواقعی برای فرار مالیاتی بسته می‌شود. بحث ووریا غفوری یا سیدجلال حسینی و تیم‌های استقلال و پرسپولیس به گونه‌ای است که باید در قراردادهایشان شفاف‌سازی شود.

وی در پاسخ به این سؤال که شما می‌دانید قراردادها با چه مبلغی ثبت شده، اما می‌گویید این قراردادها صوری هستند، تصریح کرد: روی قراردادهایی که به هیئت فوتبال و سازمان لیگ ارائه می‌شود بحث داریم، آیا قراردادها فقط همین هستند و بعداً تغییرات در آنها ایجاد نمی‌شود؟ اگر بازیکنان قراردادشان را تا انتها دریافت کنند، فکر می‌کنم راضی هستند درصدی از این قرارداد را به فدراسیون و هیئت‌ها پرداخت کنند. من از بازیکن دفاع می‌کنم و می‌گویم قراردادها شفاف نیست. باشگاه‌هایی مانند نفت و راه‌آهن که منحل شدند، الان بازیکنانشان به دنبال طلب‌شان هستند. همین ووریا غفوری و سیدجلال حسینی با این مشکل روبه‌رو هستند. هیچ ضمانت اجرایی بابت قرارداد بازیکنان نداریم.

وی خاطر نشان کرد: باید این مبالغ شفاف شوند و بازیکن بدانند طبق قراردادی که بسته باید چه درصدهایی را بدهد، اما متأسفانه بازیکنان قرارداد می‌بندند و دست آخر هم به طور کامل پول نمی‌گیرد و به این مبالغ جزیی اعتراض می‌کند.

دبیر هیئت فوتبال استان تهران در مورد استفاده از این درصدها برای توسعه و رشد فوتبال در استان تهران اظهار داشت: ما برای این بازیکنان بستری فراهم کردیم که در رده‌های پایه بازی کنند و این بستر را با همین پول‌ها فراهم می‌کنیم. بحث آموزش و برگزاری مسابقات با همین پولها انجام می‌شود. اگر این درصدها برسد، ما هم دیگر از تیم‌ها ورودی مسابقات نمی‌گیریم.

وی در مورد اینکه هیئت فوتبال استان تهران از منابع مختلف و به دلایل مختلف پول دریافت می‌کند، گفت:‌ ما اگر به عنوان مثال از بازیکنی حق عضویت می‌گیریم، طبق مصوبه فدراسیون به تمام هیئت‌های استان‌ها است.

تیموری در مورد اینکه فوتبال استان تهران چه رشد و توسعه‌ای داشته است، توضیح داد: نباید موردی و تیتری بحث کنیم. در مورد بحث توسعه مسائل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مطرح است، به عنوان مثال ما هیئت فوتبال استان تهران را صاحب یک ساختمان شیک کرده‌ایم که بازیکنان و پیشکسوتان می‌توانند با حضور در این ساختمان کارهای اداری خودشان را منظم و بدون دغدغه انجام دهند، به این توسعه فوتبال می‌گویند و یکی دیگر از کارهای ساختاری که انجام دادیم، راه‌اندازی سامانه فوتبال است که تمام بازیکنان شاغل در استان قراردادهایشان به صورت آنلاین ثبت می‌شود و اطلاعات آنها به طور دقیق و کامل وجود دارد.

وی در مورد اینکه آیا قبول دارد این ۳ درصد در جایی گم می‌شود، اظهار داشت:‌ خیر. هیئت فوتبال استان تهران تنها هیئت فوتبال کشور است که حسابرس قانونی دارد. غیر از ذی حساب‌هایی که تمام هیئت‌ها دارند ما برای اینکه امانت‌دار مردم باشیم، حسابدار قانونی استخدام کردیم که از هیئت فوتبال استان تهران حساب‌کشی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار