فرآیند ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ‌از دقایق اولیه صبح امروز همزمان با ستاد انتخابات وزارت کشور در فرمانداری‎‌های سراسر ایران اسلامی آغاز شده است.
کد خبر: ۸۰۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ 06 December 2019

پنجمین روز از فرآیند ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی از دقایق اولیه صبح امروز 14 آذر ماه همزمان در وزارت کشور و فرمانداری‎های سراسر کشور آغاز شده است که داوطلبان نمایندگی ملت تا 16 آذرماه برای ثبت نام در این رویداد سیاسی فرصت دارند.

تعداد کرسی‌های مجلس یازدهم 290 نفر در 280 حوزه انتخابیه است.

در همین حال؛ سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره شرایط نام نویسی داوطلبان نیز اعلام کرد: داشتن حداقل سن 30 و حداکثر 75 سال، مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن که دارای ارزش استخدامی باشد، داشتن مدرک پایان خدمت نظام وظیفه، و التزام عملی به اسلام و تابعیت ایرانی از شرایط نام نویسی داطلبان است.

مدت زمان ثبت نام در هر روز از ساعت 8 صبح لغایت 18 عصر و به مدت 10 ساعت است.

بیشتر بخوانید

انتخابات 98 ـ کهگیلویه و بویراحمد| 17 نفر تاکنون برای ‌انتخابات مجلس ثبت نام کردند

انتخابات 98 ـ البرز| 89 نفر برای مجلس از دو حوزه انتخابیه استان البرز ثبت نام کردند

انتخابات 98 | 59 داوطلب برای شرکت در انتخابات مجلس استان بوشهر ثبت نام کردند

حضور صبحگاهی فرهنگیان و دانشگاهیان برای نام‌نویسی

از صبح امروز رقیه بیگم کاظمی، نماینده فرهنگیان استان گلستان در شورای عالی آموزش و پرورش کشور و مصیب عباسی، عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان و از اقوام عباسی، وزیر سابق ورزش نیز برای نام‌نویسی در این دوره از انتخابات به فرمانداری گرگان مراجعه کردند.

نماینده کاشان و آران و بیدگل برای انتخابات مجلس نام‌نویسی کرد

سیدجواد ساداتی نژاد، نماینده مردم کاشان و آران در مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخاباتی شهرستان کاشان نسبت به ثبت نام برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اقدام کرد.

نماینده 20 سال مجلس کاندیدای حوزه انتخابیه کهگیلویه و بویر احمد

حجت‌الاسلام سید محمد موحد نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ادوار چهارم، پنجم، ششم، هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی با حضور در فرمانداری کهگیلویه برای حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی کاندیدا شد.

داماد حسن روحانی از تبریز در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرد

کامبیز مهدی زاده داماد حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرد.

مهدی زاده متولد 64، کارشناسی ارشد زمین شناسی و دانشجوی دکتری است که داماد رئیس جمهور کشورمان بوده و صبح امروز به همراه همسر و جمعی از همراهانش وارد فرمانداری تبریز شد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: به پشتوانه اعتماد مردم و به‌خصوص جوانان آذربایجان در انتخابات ثبت نام می‌کنم نه به واسطه نسبت فامیلی با آقای رییس جمهور.

وی افزود:با آقای رئیس جمهور رابطه پدر و فرزندی دارم و برای کاندیداتوری در انتخابات از ایشان اجازه خواستم.

احمدعلیرضا بیگی متولد42 از دیگر داوطلبانی است که صبح امرور وارد فرمانداری تبریز شد، او نماینده فعلی مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس بوده و استانداری آذربایجان شرقی را نیز در کارنامه خود دارد.علیرضا بیگی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت:به حزب انقلاب و حزب الله وابسته‌ام در دوره قبل هم نشان دادم که هزینه‌های خاص تبلیغاتی نداشتم و در این دوره هم نخواهم داشت.

علیرضا نوین متولد 39 و دارنده مدرک دکتری برنامه ریزی شهری، شهردار اسبق تبریز نیز اولین داوطلبی بود که، وارد فرمانداری تبریز شد و ثبت نام کرد.

رضا پاشایی متولد سال 54، با مدرک مدیریت اجرایی گرایش استراتژیک و دکتری کسب و کار دیگر داوطلبی است که ظهر امروز جهت ثبت نام با جمعی از همراهان و خانواده‌ وارد فرمانداری تبریز شد. او رئیس انجمن قطعه سازان استان و رئیس هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع قطعه سازان خودرو کشور است.

حجت‌الاسلام اسدالله زارع 51 ساله امام جمعه هیدج زنجان، با مدرک دکتری حوزه (سطح چهار) به مدت 12 سال در بخش‌هایی از قزوین و زنجان امام جمعه بوده و 11 سال سابقه تدریس در دانشگاه و حوزه علمیه را دارد که با ورود به فرمانداری تبریز از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرد.

سید حمزه امینی نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در ستاد انتخاباتی شهرستان هشترود نسبت به ثبت نام برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اقدام کرد.

رضا علیزاده نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخاباتی شهرستان ورزقان نسبت به ثبت نام برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اقدام کرد.

معصومه آقاپور علیشاهی نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی نیز از دیگر شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی بود که امروز برای تصدی کرسی خانه ملت با حضور در ستاد مرکزی انتخابات واقع در وزارت کشور، به صورت رسمی در انتخابات ثبت نام کرد.

ثبت نام 186 داوطلب نمایندگی مجلس تا پایان روز پنجم در البرز

در همین حال؛ نور محمد فردی ، رئیس ستاد انتخابات استان البرز در مورد آخرین آمار ثبت نام کنندگان در انتخابات از دو حوزه انتخابیه استان البرز اظهارداشت: امروز در استان البرز 73 نفر برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند که از این تعداد 62 نفر در حوزه انتخابیه شهرستان کرج، فردیس و اشتهارد و 11 نفر در حوزه انتخابیه شهرستان ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان بودند.

وی گفت: در این پنج روز از تعداد 186 ثبت نامی 83 درصد را مردان و 17 درصد ثبت نامی را زنان به خود اختصاص دادند.

از میان داوطلبان امروز حاضر شده در ستاد انتخابات مستقر در فرمانداری کرج، عمار ایزدیار از مدیران سابق استانداری البرز،حسن مدیرروستا معاون سابق خدمات شهر شهرداری کرج، محمد تقی ایرانی فرماندار اسبق کرج حضور دارند.

چه کسانی امروز داوطلب انتخابات مجلس از سمنان شدند؟

امروز و هم‌زمان با پنجمین روز از مهلت نام‌نویسی انتخابات مجلس شورای اسلامی، رکورد ثبت‌نام داوطلبان در استان سمنان شکسته شده و تا ساعت 18 امروز تعداد 29 نفر برای این انتخابات نام‌نویسی کردند.

در کنار افزایش جهشی تعداد داوطلبان نام‌نویسی شده برای انتخابات امسال در حوزه‌های انتخابیه استان سمنان، چهره‌های مطرحی نیز برای نام‌نویسی به فرمانداری‌های این استان رفتند.

بر اساس گزارش‌های خبرنگاران تسنیم در استان سمنان، ابوالفضل حسن بیکی، نماینده فعلی شهرستان دامغان و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی یکی از چهره‌های مطرحی بود که امروز برای ثبت‌نام به فرمانداری دامغان مراجعه کرد تا از این حوزه انتخابیه برای رسیدن دوباره به صندلی‌های سبز بهارستان با رقیبان خود رقابت کند.

از این حوزه انتخابیه امروز حجت‌الاسلام حسن ملک‌محمدی، نماینده اسبق شهرستان دامغان نیز از دیگر چهره‌های شاخص این شهرستان بود که به صورت رسمی داوطلب انتخابات امسال شد.

امروز همچنین احمد عجم، استاندار اسبق قزوین در دولت دهم نیز برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شاهرود و میامی نام‌نویسی کرد.

اما این پایان کار در روز پرترافیک ثبت‌نام‌ها برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان نبود و علی‌اصغر خانی نیز برای حضور در این انتخابات از حوزه انتخابیه شاهرود و میامی در فرمانداری شاهرود حضور یافت که مدتی در زمان شهرداری محمدباقر قالیباف به‌عنوان شهردار منطقه 11 تهران فعالیت کرده است./تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار