نماینده سابق مردم جویبار، سیمرغ، قائمشهر، سوادکوه و سوادکوه شمالی و کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مجلس دهم را از ضعیف‌ترین مجالس پس از انقلاب دانست و معتقد است که بیش از 90 درصد نمایندگان فعلی باید بروند تا کشور در مسیر و ریل اصلی خود قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۰۳۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰ 06 December 2019

 نماینده سابق مردم جویبار، سیمرغ، قائمشهر، سوادکوه و سوادکوه شمالی و کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مجلس دهم را از ضعیف‌ترین مجالس پس از انقلاب دانست و معتقد است که بیش از 90 درصد نمایندگان فعلی باید بروند تا کشور در مسیر و ریل اصلی خود قرار بگیرد.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، کمال علیپور نماینده سابق حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی امروز در نشست خبری خود که با هدف اعلام مواضع و کاندیداتوری در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد، می‌گوید: البته من تصمیم داشتم در انتخابات این‌دوره مجلس شرکت نکنم چون در دوره قبل که انتخاب نشدم احساس کردم 2 نفر در حوزه انتخابیه ما انتخاب شدند و به این دلیل که مدیر اجرایی هستم، هر جا احساس کردیم جایی از کار ایراد دارد و در مسیر خودش نیست بیاییم کمک کنیم، گفتم ممکن است به انتخابات نیایم اما اگر این مجلس مسیر درست خود را نرود و مردم نگران باشند و کارهای ما رو به توسعه پیشرفت نباشد، می‌آییم و محکم هم می‌آییم.

وی که در قائمشهر و در رستوران حاج احمد این شهر میزبان خبرنگاران بود، البته این راه هم گفت که به‌دلیل مشغله کاری هنوز به‌عنوان کاندیدای مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهر ثبت‌نام نکرده است اما همین‌روزها کاندیداتوری خود را قطعی می‌کند.

نماینده سابق مجلس از اوضاع نابه‌سامان مجلس گلایه‌مند بود و مجلس فعلی را یکی از ضعیف‌ترین مجالس پس از انقلاب در همه ابعاد خواند. او همچنین از اینکه مجلس با تیم ناهماهنگ دولت رفیق راه شده است ابراز تاسف کرد و درباره اوضاع عمرانی کشور می‌گوید: کارهای عمرانی کشور کاملاً تعطیل است، مجلسی که می‌تواند ریل‌گذاری درست انجام بدهد، "صم بکم" شده است. و نیامده روش و مسیر درستی را برای دولت تعیین کند که - دولت آن را - انجام بدهد.

90 درصد نمایندگان فعلی باید بروند/ مجلس دهم ضعیف‌ترین مجلس است

"دولت باید در برنامه پنجم توسعه سالانه 800 هزار واحد مسکونی می‌ساخت و مجلس باید مصوب می‌کرد اما این اتفاق نیفتاد و در واقع کارگاه‌های عمرانی و ساختمانی بزرگ که باید راه می‌افتاد و خانه ساخته می‌شد اما نشد، مجلس تذکری نداد، استنطاقی نکرد، وزیر مسکن می‌گوید: امروز مجلس را استیضاح کردم! یکی می‌گوید این طرح مزخرف است، آن یکی می‌گوید تولید نمی‌شود و دیگری می گوید نباید تولید شود".

علیپور همچنین این را هم گفت که "نبینید می‌گویند سالی 50 هزار میلیارد تومان کار عمرانی صورت می‌گیرد اما واقعیتش این است که حتی 21 هزار میلیارد تومان (یعنی به اندازه تهران) هم کار عمرانی در کشور نمی‌شود و مجلسیان بی‌خیال ِ بی‌خیال‌اند.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور باید 8 درصد باشد و این با حرف و شعار و تو بمیری و من بمیرم درست نمی‌شود و نیاز به سازندگی دارد، اظهار می‌دارد: مگر می‌شود که اعتبار نگذاریم و رشد اقتصادی داشته باشیم؟ مگر می‌شود شرایط واردات و صادرات را فراهم نکنیم و بگوییم رشد اقتصادی می‌شود! .... اسمش تملک دارایی است؛ ابتدا باید تملک کنیم و بسازیم تا دارایی داشته باشیم و نرخ رشد اقتصادی بالا برود.

این کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از دیگر موضوعات جالب را در این دانست که دولت/ هیات دولت حق ندارد و نداشته بودجه‌ای که مجلس سالانه مشخص می‌کند را حتی یک ریال اصفه یا کم کند، اما می‌بینیم دست‌اندازی‎های زیادی در بودجه صورت گرفته است.

علیپور با اشاره به اوضاع فعلی مجلس شورای اسلامی، معتقد است که بیش از 90 درصد نمایندگان فعلی مجلس باید بروند تا کشور در مسیر اصلی خود و در ریل خود قرار بگیرد.

90 درصد نمایندگان فعلی باید بروند/ مجلس دهم ضعیف‌ترین مجلس است

این فعال سیاسی اجتماعی مهم‌ترین معیارهای یک نماینده مجلس را شجاعت و جسارت، دوری از مماشات و پای‌بندی به ارزش‌ها، و دانش و تخصص عنوان کرد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید با قدم‌ها و قلم‌های خود فضا و دیوار مجلس را بالا ببرند تا به آن دست‌اندازی نشود، می‌گوید: آینده کشور به جای خطر می‌رود، یک عده‌ای دارند با عوام‌فریبی کار می‌کنند و رسالت خبرنگاران بسیار سنگین است.

نماینده سابق مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهر با اشاره به اینکه اکنون در عصر انفجار اطلاعات قرار داریم و ممکن است سیاه‌روشن‌های زیادی پیش بیاید که مردم مطلع نباشند، اظهار می‌دارد: در عصر انفجار اطلاعات ممکن است انتشار برخی خبرها به ضرر خبرنگار و کشور باشد، لذا شفاف‌سازی درست، راهگشاست.

علیپور معتقد است که خبرنگار واقعی باید در کف خیابان در کنار مردم و در کنار مسئولان باشد و واقعیت‌ها را لمس کند،(اشاره به مرحوم رهبر، شهید سارمی و شهید آوینی)خبرنگاری این نیست که فردی در اتاق بنشیند و اطلاعاتی را از رسانه‌های مختلف کپی کند و همان‌ها را دوباره منتشر کند، بلکه باید در بزنگاه‌ها و مشکلات حضور داشته باشد، لذا اکنون خبرنگارانی موفق‌اند که در کف میدان باشند و اخبار را شفاف بیان کنند.

وی از اصحاب رسانه خواست که با صداقت در گفتار، صداقت در رفتار و صداقت در عمل، با خلاقیت و تولید خبر درست در هیاهوی تبلیغات این‌روزها و تمام روزها به تکلیف و رسالت سنگین خود عمل کنند.

به گزارش آوای خزر، در بخش دوم این نشست آقای علیپور به سوالات خبرنگاران پاسخ داد، در این بخش مطالبی ازجمله درباره خصوصی‌سازی و اصل 44، محیط زیست و پسماند، کارخانه نساجی، گرانی بنزین، برجام و مسائل عمرانی عنوان شد./ آزاده بابانژاد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار