کد خبر: ۸۰۳۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸ 07 December 2019

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران گفت: جهت کاهش خسارات سیل در استان، به ویژه بعد از وقوع سیلاب مهر و اسفند ٩٧ و سیلاب‌های ٩٨ تلاش شد تا از همه ظرفیت‌ها به ویژه ظرفیت بخش خصوصی برای اقدامات ساماندهی و لایروبی استفاده شود.
محمد ابراهیم یخکشی با اشاره به شناسایی مسیر آسیب پذیر رودخانه‌های استان که ٨٩۴ کیلومتر است، افزود: تاکنون ١٧٣ کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی و ساماندهی شد.
او گفت: با بهره‌گیری از اعتبارات عمومی، ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت مردمی، این حجم به بیش از ۲۰۰ کلیلومتر تا پایان امسال خواهد رسید.
یخکشی با بیان اینکه علاوه بر بازگشایی مسیر رودخانه‌ها، ١٠۴ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌ها نیز در طی سال‌های ٩٧ و ٩٨ آزاد شد، افزود: آزادسازی می‌تواند کار ساماندهی و لایروبی مارا تسهیل و سرعت بخشد. مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران گفت: امروز با توجه به سیل‌های اخیر، آزادسازی بستر بخشی از مطالبات مجاوران رودخانه‌ها شده که امیدواریم مشکلات اجتماعی در این زمینه به حداقل برسد.
او احداث دیواره حفاظتی را برای بعضی از بازه‌ها برای حفظ مناطق مسکونی و اراضی کشاورزی ضروری برشمرد و گفت: در این مدت از ابتدا‌ی پارسال تاکنون در استان حدود ۴٢ کیلومتر دیواره حفاظتی احداث شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار