یک‌هزار و ۳۲۳ طرح تولیدی و اشتغال‌زا صبح امروز سه‌شنبه با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به‌طور هم‌زمان در مازندران افتتاح شد.
کد خبر: ۸۰۴۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵ 11 December 2019

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مراسم بهره برداری از این طرح ها گفت: با اجرای این طرح های اشتغال زا در استان مازندران برای حدود پنج هزار نفر از بیکاران ایجاد اشتغال شده است.
محمد مخبر که این طرح ها را به صورت ویدئو کنفرانسی در شهرک صنعتی نکاء در شرق مازندران افتتاح کرد، برنامه اصلی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره) را حمایت از طرح های کوچک اشتغال زا به خصوص در مناطق محروم اعلام کرد.
وی اضافه کرد: در سال جاری در مازندران حدود پنج هزار و ۸۰۰ طرح تولیدی و صنعتی کوچک مقیاس با اعتبار یکهزار و ۱۲۰ میلیارد تومان از با مساعدت بنیاد برکت مورد حمایت مالی و تسهیلاتی قرار گرفتند.
مخبر گفت که با اجرای این طرح ها که در حوزه پرورش آبزیان، تولید کاغذ، فراوری قارچ، پرورش گل و گیاه و سایر مشاغل کوچک است، برای ۲۲ هزار بیکار تا پایان سال جاری در مازندران ایجاد اشتغال می شود.
وی همچنین از کمک ۴۰۰ میلیارد ریالی بنیاد برکت برای احیاء و بازسازی طرح های اشتغال زا در شرق مازندران خبر داد و افزود: براساس تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حمایت از کارآفرینان، بنیاد برکت به تمام تعهداتش در قبال کارآفرینان در سطح کشور و مازندران تا پایان سال عمل خواهد کرد.
رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با گلایه از تاخیر در پرداخت تسهیلات به کارآفرینان از سوی بنیاد برکت، اظهار داشت: اگر چه بنیاد برکت تاکنون در سطح کشور در کمک به بنگاههای کوچک اشتغالزا مساعدت های مالی و تسهیلاتی داشت که برکشت حدود ۲۰ هزار واحد صنعتی را به مدار تولید به دنبال داشت، ولی باید بروکراسی اداری را در مساعدت مالی به حداقل برساند.
پیش از این نیز با کمک مالی بنیاد برکت کارخانه نساجی مازندران مستقر در شهرستان قائمشهر به مدار تولید برگشت.
رفع موانع تولید مطالبات کارآفرینان
مدیرعامل شرکت پارس کاغذ نکاء هم که مراسم افتتاح طرح های به صورت ویدئو کنفرانسی در شرکتش برگزار شد، در این آیین گفت که شرکتش در سال ۹۴ برای برون رفت از مشکلات ناشی از عدم فروش محصولات تولیدی و کمبود سرمایه در گردش دست به دامن بانک ها شد که بی اعتنایی بانک ها در مساعدت مالی موجب شده تا برای دریافت کمک مالی به بنیاد برکت روی آورد.
رحیم فلاحتی افزود: از سال ۹۶ بنیاد برکت با پرداخت حدود ۳۵ میلیارد ریال کمک مالی به این واحد صنعتی و خرید ۴۹ درصد از سهام شرکت، این واحد صنعتی را بار دیگر احیاء کرد و هم اکنون حدود ۸۰ کارگر به طور مستقیم در این واحد اشتغال دارند و با اجرای طرح توسعه و افزایش سرعت تولید آمار کارگران به ۱۰۰ نفر رسید.
وی واگذاری زمین از سوی شرکت شهرکهای صنعتی ، توسعه زیرساخت مخابراتی و تامین آب برای اجرای طرح توسعه و دومین واحد تصفیه خانه فاضلاب را مهم ترین مطالبات این شرکت و مجموعه واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی نکاء معرفی کرد.

در مازندران حدود سه هزار واحد تولیدی و صنعتی با افزون بر ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار و ۶۰ هزار اشتغال فعال است.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار