از نظر من این بحث باید حول و حوش باشگاه باشد و با توجه به مستنداتی که وجود دارد، باشگاه می‌تواند شفاف سازی کند. من هم می‌گویم، اما انشاالله باشگاه مستند این‌ها را بگوید.
کد خبر: ۸۰۵۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۱ 13 December 2019

صبح امروز امیر قلعه نویی پستی درباره اتفاقات کنفرانس خبری شهر مشهد منتشر کرد و در آن ضمن تاکید بر قربانی شدن سپاهان و وارد شدن برخی نقد‌های غیر منصفانه علیه او، طعنه‌ای به حسین هدایتی و پرسپولیس زد و به خورده شدن حق فرهنگیان و معلمان و استفاده از رانت حکومتی در راه قهرمانی یک تیم سخن گفت

در همین ارتباط علی اکبر طاهری مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در دوره‌ای که صحبت از کمک‌های هدایتی مطرح شده بود، گفت: از نظر من این بحث باید حول و حوش باشگاه باشد و با توجه به مستنداتی که وجود دارد، باشگاه می‌تواند شفاف سازی کند. من هم می‌گویم، اما انشاالله باشگاه مستند این‌ها را بگوید.

او افزود: وقتی ما آمدیم هیچ پول و کمکی نبود. با توجه به پتانسیل هواداران و شبیه به همه جای دنیا، قراردادی با اسپانسر بستیم تا بر محور هواداران حرکت کنیم. آن‌ها یک قرارداد تجاری بستند و از همراه اول یک سرشماره گرفتند که هر کسی می‌خواهد، کمک کند.

متاسفانه در یکی از برنامه‌های تلویزیون اطلاعات غلط دادند، اما من در شب‌های فوتبالی و در سایت آنتن مستند گزارش مالی باشگاه را دادم که چقدر کمک مالی مردمی گرفتیم و چقدر از اشخاص. سال اول حدود ۲ درصد از اشخاص بود و بقیه از سایر منابع و کمک‌های مردمی داوطلبانه. همه مشارکت‌ها مستند می‌شد و اپراتور برمی داشت. حتی بخشی از این هواداران خصوصی، از طریق اسپانسر گفتند تبلیغ شرکت ما را پشت پیراهن بزن که این محل هم یک دعوا شد بین ما و اسپانسر. یک ریال ما پول نگرفتیم و دعوای حقوقی با اسپانسر هم در باشگاه هست. همین هم پایه‌ای در دادگاه طارمی شد که از طریق اسپانسر پول به بازیکن دادید، اما من گفتم و نشان دادم که هیچ پولی نگرفتیم.

باید اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنیم. متاسفانه در فوتبال کمتر می‌بینیم این اتفاق بیفتد. ما این افراد را حتی نمی‌گذاشتیم به بخش‌های مرکزی باشگاه راه پیدا کنند و نمی‌خواستیم نزدیک به بچه‌ها باشند. اخیرا هم می‌بینیم برخی مربیان بزرگ اخلاق حرفه‌ای را رعایت نمی‌کنند. ضمن اینکه من همه را ارجاع می‌دهم به صحبت‌های قبلی و اسناد و صورت‌های مالی باشگاه پرسپولیس. هر باشگاهی کاملا معلوم است پولش از کجا آمده است. باشگاه‌های بزرگ، صورت‌های مالی خود را بدهند. بگویند که چقدر خرج تیم هایشان شده است. معلوم است از یک جایی پول می‌آید دیگر. تبلیغات مگر چقدر است؟ حق پخش هم که نداریم. اتفاقا صنعتی‌ها از محل فروششان پول می‌گیرند و به تیم‌های ورزشی می‌دهند. ما کلا شفاف بودیم. در پرسپولیس مدلی اجرا کردیم از مردم با رضایت پول دریافت کردیم، اما صنعتی‌ها طبیعتا از فروش کالاهایشان پول می‌گیرند. وگرنه این عدم توازن را چطور جبران کرده اند؟

مدیر عامل پیشین پرسپولیس ادامه داد: اساس و پایه درآمد ما همین کمک‌های مردمی بود. ما یک ریال از دولت نگرفتیم و صورت‌های مالی ما گواه عرایض بنده است. ضمن اینکه صحبت‌های من در رسانه‌ها هم مستند وجود دارد. به دوستان برنامه شب‌های فوتبالی گفتم روی سایت‌ها هم بگذارید تا همه ببینند. ما هیچ چیز پنهانی نداریم. ما بازرس و حسابرس قانونی داریم و بخش‌های نظارتی حساب‌های ما را کنترل می‌کنند.

او افزود: هر کسی در هر جایی باید اخلاقا فکر و ذهنش احترام به آن پیراهن و جایگاه باشد. باید احترام بگذاریم در هر جایی که کار می‌کنیم. بگذاریم قشنگی فوتبال را همه لمس کنند. این صحبت‌ها در شان مملکت ما نیست.

طاهری در مورد قرارداد‌هایی که اخیرا در فوتبال ایران دردسر ساز شده و تجربیات خودش در این زمینه گفت: من سال اول عضو هیئت مدیره بودم و سال دوم مسئولیت اجرایی گرفتم. در انشای قرارداد‌ها ضعف داریم. کار خوبی با بخش حقوقی انجام دادیم. کار مقایسه تطبیقی با سایر قرارداد‌های دیگر کشور‌ها و پاراگراف به پاراگراف همه را اصلاح کردیم. فقط برای اینکه باشگاه محور کارمان باشد. طبیعتا اگر این چیز‌ها رعایت شود، منافع باشگاه حفظ می‌شود. ضمن اینکه طرف مقابل شما هم باید محترم شمرده شود. او هم یک آدم حرفه‌ای است که آمده کار کند و کسب درآمد کند. قطعا او هم اختیاراتی دارد. این یک رابطه دو طرفه است. جایی که در بحث باشگاه باید خیلی دقت شود، این است که باشگاه منافعش از بین نرود. این نادیده گرفته شده است. بی توجهی به این قضیه باعث اتفاقاتی می‌شود و جریاناتی ساخته می‌شود که کارفرما مسلوب الاختیار می‌شود. این خیلی بد است و طبیعتا اداره امور کار برای باشگاه یا فدراسیون را سخت می‌کند. باید توجه بخش حقوقی بیشتر شود. این کار تیمی است و نمی‌شود یک نفر همه کار‌ها را به دست بگیرد.

طاهری افزود: ما در پرسپولیس فنداسیونی درست کرده بودیم برای ایجاد محتوا، اعم از تلویزیون و بخش‌های هواداری. متاسفانه کم توجهی شد و تمام آن‌ها از بین رفته است. اگر بها می‌دادند، وضعیت بهتر از این بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار