مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: در هشت ماهه سالجاری ۷۰ نفر (همگی مرد) بر اثر حوادث کار در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش داشت.
کد خبر: ۸۰۵۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷ 14 December 2019

به گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی درباره این خبر اظهار کرد: براساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در ۸ ماهه سالجاری به ترتیب شهرستان ساری با ۱۳ نفر، آمل و نور هر کدام با ۹ نفر و چالوس با ۷ مورد بیشترین و شهرستان محمودآباد با یک مورد فوتی کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.
وی تصریح کرد: براساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با ۲۵ نفر، برق گرفتگی با ۱۷، اصابت جسم سخت با ۱۴ و سوختگی و سایر موارد هر کدام با ۷ مورد در رتبه بعدی قرار دادند.
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خاطرنشان کرد: براساس تفکیک ماه مرداد با ۱۳ و اردیبهشت با ۱۲ بیشترین و فروردین با ۴ مورد کمترین آمار فوتی در آن به ثبت رسیده است.
عباسی گفت: سنین ۳۱ تا ۴۰ سال با ۲۰ مورد بیشترین فوتی و کمتر از ۲۰ سال با یک فوتی کمترین آمار را داشتند.
وی با بیان اینکه ۵۵ نفر متاهل و مابقی مجرد هستند، افزود: از کل فوت شدگان حوادث کار در ۸ ماه سالجاری ۵ نفر دارای ملیت غیر ایرانی هستند.
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران ادامه داد: براساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان ۶۴۹ مصدوم (۶۱۱ مرد و ما بقی زن) ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴درصد افزایش داشته است.
عباسی با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، یادآور شد: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع‌رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار