مدیر گروه دندانپزشکی کودکان دانشکده دندانپزشکی بابل:
تا کنون بالغ بر دو هزار پرونده تشکیل شده است که بر اساس اولویت بیماران با شرایط خاص و موارد اورژانسی تحت درمان های دندانپزشکی تحت بیهوشی عمومی قرار گرفته اند.
کد خبر: ۸۱۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷ 13 January 2020

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل، از انجام بیش از 400 جراحی دندانپزشکی تحت بیهوشی برای کودکان زیر چهار سال، معلولان و افراد کم‌توان ذهنی و افراد مضطربی که تحت شرایط بی‌حسی موضعی، قادر به انجام اعمال دندان‌پزشکی در مطب و کلینیک سرپایی نیستند خبرداد.
 دکتر پاسدار گفت: دندانپزشکی تحت بیهوشی، کودکان زیر چهار سال، معلولان و افراد کم‌توان ذهنی، بیماران خاص و افراد مضطربی که تحت شرایط بی‌حسی موضعی، قادر به انجام اعمال دندانپزشکی در مطب و کلینیک سرپایی بر روی آنها نیستیم را شامل می‌شود.
دکتر نیلگون پاسدار مدیر گروه دندانپزشکی کودکان دانشکده دندانپزشکی بابل بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی بابل این افتخار را دارد که با راه اندازی اولین مرکز دولتی دندانپزشکی تحت بیهوشی در استان مازندران موفق به انجام بیش از 400 عمل تحت بیهوشی در اتاق عمل بیمارستان آیت الله روحانی (ره) بابل شود و این امر با همکاری و تعامل نزدیک گروه دندانپزشکی کودکان دانشکده، گروه بیهوشی و بخش قلب کودکان بیمارستان آیت الله روحانی(ره) میسر گردید.
وی عنوان کرد: بخش تخصصی دندانپزشکی کودکان دانشکده دندانپزشکی بابل در طول سال، روزهای دوشنبه خود را اختصاص به پذیرش کودکان واجد شرایط از سرتاسر استان مازندران داده است و تا کنون بالغ بر دو هزار پرونده تشکیل شده است که بر اساس اولویت بیماران با شرایط خاص و موارد اورژانسی تحت درمان های دندانپزشکی تحت بیهوشی عمومی قرار گرفته اند.
دکتر پاسدار متخصص دندانپزشکی کودکان با اشاره به اینکه این خدمات برای معلولین تحت پوشش بهزیستی کاملا رایگان می باشد، افزود: در استان مازندران برای اقشار کم درآمد جامعه و بیماران خاص با تعرفه دولتی این خدمات دندانپزشکی را فراهم سازیم.
عضو هیات علمی دانشگاه با بیان اینکه بخش کودکان دانشکده بعنوان اولین مرکز دولتی ارائه چنین خدماتی در سطح مازندران به کودکان بوده است، گفت: این مرکز جهت ارائه خدمات درمانی و آموزشی دندانپزشکی بیمارستانی در استان مازندران به همت پرسنل اتاق عمل بیمارستان آیت الله روحانی(ره) و همکاران بخش دندانپزشکی کودکان دانشکده دندانپزشکی، متخصصین بیهوشی و پرسنل بخش قلب کودکان بیمارستان ایت ا... روحانی در خدمت هم استانی ها و استان های مجاور می باشد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار