رییس جمعیت هلال‌ احمر بابل از صدرنشین کمک‌های مردمی این شهرستان در استان مازندران خبر داد.
کد خبر: ۸۱۴۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴ 17 January 2020

علی محمدعلی‌تبار عصر روز 5شنبه 26 دی ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حضور رسانه‌ها در جریان‌های مختلف اجتماعی و سیاسی، نقش پررنگ و اثربخشی دارد، اظهار کرد: در بحث زلزله کرمانشاه، نقش رسانه‌ها در مشارکت عمومی بسیار اثربخش بود.

وی تصریح کرد: اراده‌های انسان‌ دوستانه انسان‌های بزرگ در اتفاقات کوچک، خرد و حذف نمی‌شود.

رییس جمعیت هلال‌ احمر بابل خاطرنشان کرد: ما در مشکلات دیگران با رویکرد اصل انسانیت، نباید بی‌تفاوت باشیم.

علی‌تبار ادامه داد: در بحث مدیریت بحران هنوز نتوانستیم به جایگاه لازم برسیم، مدیریت بحران ما در کشور ضعیف است و باید با برنامه‌ریزی درست شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها می‌توانند ظرفیت‌ها، کاستی‌ها، توانمندی‌ها و نیازها را برجسته کنند، گفت: رسالت خبرنگاری، رسالت سنگینی است که این امانت را بر هر کسی نمی‌سپارند.

رییس جمعیت هلال‌ احمر بابل افزود: کشور ما کشوری آسیب‌پذیر از لحاظ مخاطرات طبیعی است، یک اتفاق کوچک اگر مدیریت نشود، ایجاد بحران می‌کند.

علی‌تبار تصریح کرد: مدیریت بحران باید به روز ورود کرده و حلقه‌های ارتباطی را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه توزیع اقلام فقط مختص به بازه زمانی کوتاه‌ مدت نیست و به صورت سالیانه نیز برنامه توزیع در سطح استان انجام می‌شود، اظهار کرد: اشخاص حقیقی نمی‌توانند مستقیما جمع‌آوری کمک‌های مردمی داشته باشند و این تخلف قانونی است.

رییس جمعیت هلال‌ احمر بابل عنوان کرد: با موسسات خیریه و تشکل‌های مردم نهاد به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی جلسه توجیهی خواهیم داشت و جمع‌آوری فقط توسط هلال ‌احمر قانونی است.

علی‌تبار خاطرنشان کرد: در سیل سیستان ‌و بلوچستان فعلا فقط هلال ‌احمر مسئول جمع‌آوری کمک‌های مردمی است.

وی با اشاره به اینکه کمک‌های مردمی در قالب شماره حساب ۹۹۹۹۹ در تمامی بانک‌ها آماده دریافت کمک‌های مردمی است، گفت: از مردم تقاضا داریم کمک‌های اقلام خود را به صورت نو اهدا کنند، اقلام پتو، موکت و زیرانداز در حال حاضر ضرورت دارد.

رییس جمعیت هلال‌ احمر بابل یادآور شد: بابل تاکنون در بحث کمک‌های مردمی در صدر کمک‌های مردمی استان بوده و بسیار درخشان عمل کرده و همچنین در بحث خیرین و کمک‌های مردمی در کشور و استان زبانزد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار