دبیرکل فدراسیون ملی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: مهم‌ترین هدف فدراسیون و دست اندرکاران این رشته ورزشی، باید شناساندن ابعاد مختلف ورزش‌های اصیل ایرانی به جهانیان برای قرار گرفتن در رشته‌های المپیک باشد.
کد خبر: ۸۱۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲ 18 January 2020

محمد جعفرپور جمعه شب در چهارمین نشست ستاد هماهنگی هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی با بیان اینکه برای قرار گرفتن در رشته المپیکی باید بیشتر دیده شویم، گفت: هم اکنون احکام مسابقات جهانی تنها در حد یک حکم است و پاداشی ندارد.

وی در خصوص دلایل قرار نگرفتن ورزشکاران خراسان شمالی و گلایه های مردم استان در این زمینه گفت: انتخاب اعضا برای تیم ملی فرآیند خاصی دارد؛ اوایل سال گذشته ۲۲ نفر از ورزشکاران زورخانه ای و کشتی پهلوانی بر اساس یک فرآیند مشخص به اردوی تیم ملی دعوت شدند که گروهی به فیلیپین اعزام شدند و تعدادی نیز در ترکیب این مسابقات قرار دارند.

جعفرپور با اشاره به حضور تیم های قدرتمند نظیر آذربایجان و عراق در سومین دوره از مسابقات جهانی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی که از ۲۸ دی تا دوم بهمن ماه در سالن ورزشی دانشگاه دولتی بجنورد برگزار می شود، خاطرنشان کرد: ترکیب تیم ملی کشورمان از یک سال پیش مشخص شده بود، و بر اساس شرایط فنی مقرر شد تیم ۶ نفره از بین ورزشکاران اولویت دار باشند.

وی افزود: استفاده از نیروهای بومی در ترکیب تیم ملی کشورمان خارج از ساختار حرفه ای فدراسیون های ورزشی بوده به طوری که در هیچ مسابقه ای دو تیم از یک کشور امکان شرکت در مسابقات جهانی را ندارند و اگر این کار را می کردیم مورد نقد دیگر کشورها قرار گرفته و خارج از عرف بود.

وی اظهار داشت: در کنار این آسیب، مجموع امتیازات کشورمان نیز خرد شده و از نظر فنی امتیازات تیم کم می شد و در ردیف های پایین قرار می گرفت و بنابراین با توجه به اینکه سکوی اول تا سوم بین تیم های ایران، عراق و آذربایجان است خرد شدن مدال ها برای ایران خطرناک است.

دبیرکل فدراسیون ملی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی پیشنهاد برگزاری مسابقات دوستانه ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی یادبود پهلوان شهید سپهبد قاسم سلیمانی با حضور ورزشکاران استان پیش از برگزاری مسابقات جهانی را داد و گفت: این پیشنهاد راحت قابل اجرا بوده و می تواند رضایت ورزشکاران استان را تامین کند.

جعفرپور از ابلاغ چهار نفر از مربیان خراسان شمالی برای مسابقات جهانی برای جلب رضایت ورزشکاران استان خبر داد و اظهار داشت: در صورتی که مجوز برگزاری مسابقات دوستانه داده شود راحت قابل اجرا است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی نیز خواستار دیده شدن ورزشکاران هیات ورزش های زورخانه ای و پیشکسوتان به صورت ویژه در بحث مسائل فنی این مسابقات شد گفت: امسال با وجود زیرساخت علی ضعیف استان، مسابقات به بهترین شکل برگزار شد.

کوروش بهادری با استقبال از برگزاری مسابقات دوستانه چند جانبه بین ورزشکاران کشورهای شرکت کننده با ورزشکاران استان، افزود: وظیفه فدراسیون ملی و جهانی مشخص است و برگزاری مسابقات دوستانه می تواند با نظر فدراسیون ملی انجام شود و در این زمینه در استان مشکلی برای برگزاری وجود ندارد.

وی گفت: خراسان شمالی مهد کشتی پهلوانی است و علاقه مندان بسیاری دارد بنابراین انتظار مردم از دست اندرکاران در این مسابقات بسیار بالا است.

بهادری خاطرنشان کرد: تماشاچیان به عشق ورزشکاران بومی به سالن می آیند بنابراین در صورتی که ورزشکاران بومی در استان نباشد نمی توان انتظار آمدن تماشاچی را داشت.

در این نشست ورزشکاران و مردم خراسان شمالی خواستار برگزاری مسابقات چندجانبه بین کشورهای خارجی حاضر در سومین دوره مسابقات جهانی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی و ورزشکاران استان پیش از شروع مسابقات جهانی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار