قطعه نخست آزادراه تهران – شمال دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۱۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹ 21 January 2020

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، رییس سازمان برنامه و بودجه صبح امروز به همراه رییس بنیاد مستعضعفان در بازدید از آزاد راه تهران – شمال گفت: قطعه نخست آزاد راه تهران - شمال با ارزیابی قیمت فعلی و سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیاد تومان به نتیجه خواهید رسید.
نوبخت افزود: با توجه به شرایط تحریم این طرح با هزینه یک میلیارد دلاری و توان متخصصان و مهندسان داخلی آماده بهره برداری شده است.
او با بیان اینکه ساخت این آزاد راه از سال ١٣٧٥ آغاز شده است ،گفت: قطعه یک آزادراه هم اکنون با پیشرفت ٩٩ درصدی در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.
رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه با بهره برداری از این قطعه مسافت تهران به چالوس حدود یک ساعت و نیم کاهش خواهد یافت، افزود: همزمان با بهره برداری قطعه اول، ساخت قطعه دوم آزاد راه به مساحت ۲۲ کیلومتر آغاز می‌شود.
نوبخت افزود: این قطعه برای تسهیل در عبور و مرور مسافران ساخته شده است و پیش بینی می‌شود تا سال آینده یا اوایل سال ۱۴۰۰ با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی بهره برداری شود.
رییس بنیاد مستعضعفان کشور نیز در حاشیه بازدید از آزاد راه تهران – شمال گفت: مکاتبه مشترک سازمان بنیاد مستعضعفان و وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ساخت قطعه دوم آزاد راه به دولت ارسال و تایید شد.
فتاح افزود: قطعه دوم هم اکنون با ۳۱ درصد پیشرفت در حال ساخت است و در صورت تامین اعتبار اوایل سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار