اداره‌کل هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرده‌ است که دمای هوای استان طی روزهای آینده ۲ تا ۵ درجه افزایش می‌یابد و سوز سرمای کنونی را تعدیل می‌کند.
کد خبر: ۸۱۶۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵ 22 January 2020

هوای مازندران از اواسط روز شنبه ۲۸ دی ماه سرد و بارانی شد و دمای هوا در برخی مناطق زیر صفر رفت ضمن این که ارتفاع برف در برخی مناطق به ۳۰ سانتی متر رسید .

اداره کل هواشناسی استان مازندران اعلام کرد که از بامداد امروز چهارشنبه با نفوذ سامانه گرم و آفتابی در اکثر مناطق این استان ، شرایط جوی پایداری در استان مستقر شده است و این شرایط تا اواسط روز جمعه هفته جاری ادامه خواهد داشت .

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می دهد که از امروز چهارشنبه هوای استان صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش ابر است و برای فردا پنجشنبه ، این شرایط ادامه خواهد داشت و در ارتفاعات ابری ، مه آلود با بارش پراکنده برف و وزش باد همراه خواهد بود .

کارشناس اداره کل هواشناسی مازندران هم در توضیح داده های پیش یابی به خبرنگار ایرنا گفت : مردم مازندران از ابتدای هفته جاری تا بامداد امروز هوای بارانی و سردی را پشت سر گذاشتند و این سرمای هوا در برخی نقاط از جمله جاده های کوهستانی باعث شد تا ارتفاع برف در این مناطق به ۳۰ سانتی متر برسد .

مرتضی فرجی افزود : بعد از سپری شدن روزهای سرد و بارانی از امروز ، شرایط جوی مازندران پایدار شده است و دمای هوا به نسبت روز گذشته سه درجه افزایش یافته است .

وی توضیح داد : مثلا بیشینه دمای هوای ساری، مرکز مازندران روز گذشته به هفت درجه سانتی گراد در گرم ترین زمان رسیده بود که امروز با افزایش سه درجه ای به ۱۰ درجه سانتی گراد می رسد .

او ادامه داد : همچنین برای فردا نیز افزایش دمای یک تا ۲ درجه ای را در استان خواهیم داشت به طوری که تا روز جمعه بیشینه دمای استان به ۱۳ درجه سانتی گراد خواهد رسید.

فرجی با اعلام این که در این مدت وضعیت دریای خزر آرام به همراه موج کوتاه خواهد بود و ممانعتی برای فعالیت صیادی وجود ندارد ، گفت : از اواسط روز جمعه با ورود یک سامانه سرد و بارشی، دوباره شرایط جوی مازندران ناپایدار خواهد شد و مردم استان منتظر هوای سرد باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار