وقتی منافقان با به راه اندازی جنگ جنگل و ترور بدنبال تسخیر آمل و پس از آن منطقه بودند این تعداد نیروی سپاهی در مقابل منافقان با تجهیزات و امکانات بالا جوابگو نبود.
کد خبر: ۸۱۶۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹ 24 January 2020

فرمانده سپاه شهرستان آمل در زمان وقوع حماسه ۶ بهمن در سال ۱۳۶۰ گفت: هیچگاه نمی توان نقش مردم این شهرستان در خلق این حماسه نادیده گرفت و توانستند این مقاومت مردمی را رقم بزنند.

سردار محمد شعبانی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت حماسه ۶ بهمن آمل که در ساری برگزار شد، افزود: در آنزمان و بحبوحه انقلاب، سپاه آمل تنها ۲۳ پاسدار در اختیار داشت که در مقابل منافقان و ایادی مخرب نظام ایستادگی می کرد.

وی ادامه داد: وقتی منافقان با به راه اندازی جنگ جنگل و ترور بدنبال تسخیر آمل و پس از آن منطقه بودند این تعداد نیروی سپاهی در مقابل منافقان با تجهیزات و امکانات بالا جوابگو نبود.

این استاد دانشگاه امام حسین (ع) گفت: در قیام ۶ بهمن ، مردم آمل با رشادت هایی که از خود نشان دادند و پای کار بودن توانستند منافقان را دستگیر و به سپاه تحویل بدهند .

وی عنوان کرد: در آنزمان اگر نبود کمک و حمایت مردمی در آمل ، سپاه در مواجه با منافقان با مشکل مواجه می شد .

به گفته سردار شعبانی ، نقش و مشارکت مردم در سرکوب جریان کفر و نفاق در واقعه ۶ بهمن آمل هویداست و این گنجینه تاریخی می بایست به نسل های آینده منتقل شود .

وی در تشریح تاثیرگذاری مردم آمل در خلق حماسه ۶ بهمن به وصیت نامه امام خمینی (ره ) اشاره و تصریح کرد : ایشان در بخشی از وصیت نامه ۱۶ صفحه ای خود گفته اند :" دیدید که مردم آمل چه بر سر شما اورده اند ، ما باید از مردم آمل تشکر بکنیم "

سردار شعبانی اظهارداشت: بیان یک واقعه در وصیت نامه تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی نشان از اهمیت آن دارد .

وی گفت: علاوه بر این ، اینکه منافقان در آنزمان نتوانستند پیروز شوند بخاطر پیروی و پیاده کردن تئوریهای وارداتی همچون مائو چین بودند و برای این کار از تمامی ظرفیت ها برای پیشبرد اهداف خود استفاده کردند ولی به نتیجه نرسیدند .

در این مراسم از تصویری مینیاتوری سیده طاهره هاشمی تنها شهیده زن قیام ۶ بهمن آمل رونمایی شد.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار